DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Serebral palsili çocuklarda görülebilecek problemleri ayırt eder. 2) Serebral palsili çocukları holistik anlayışla değerlendirir 3) Serebral palsili çocuklarda görülen problemlere yönelik uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları uygular
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Serebral palsili çocukların sorunları, bu sorunların özellikleri ve bu çocuklarda değerlendirme ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında temel teorik bilgi |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Normal büyüme ve gelişme | 3. Hafta | Serebral palsinin tanım ve sınıflaması | 4. Hafta | Serebral palsili çocukların problemleri ve bu problemlerin belirtileri | 5. Hafta | Serebral palsili çocukların değerlendirilmesi | 6. Hafta | Serebral palside sık kullanılan anketler ve ölçekler | 7. Hafta | Serebral palsiye yönelik nörofizyoloik tedavi yaklaşımları | 8. Hafta | Serebral palside yürüyüş problemleri | 9. Hafta | Serebral palside yürüme ve ortez cihazları | 10. Hafta | Serebral palside duyu algı problemleri ve tedavisi | 11. Hafta | Serebral palside aile eğitimi | 12. Hafta | Serebral palside güncel tedavi yaklaşımları | 13. Hafta | Vaka çalışmaları | 14. Hafta | Genel Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Physical Therapy for Children (Eds: Cambell SK, linden DVW, Palisano RJ,2000) The Treatment of Gait Problems in Cerebral Palsy (Ed. Gage JR, 2004). Treatment of Cerebral Palsy and Motor Delay (Ed. Levitt S., 2004). Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy (Eds. Scrutton D., Daöiano D., Mayston M., 2004). Early Diagnosis and Interventional Therapy in Cerebral Palsy: an interdisiplinary Age-focused Approach (Ed. Scherzer A.L. 2001).
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 50 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 50 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 9 | 126 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 3 | 3 | 9 | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 16 | 32 | Toplam İş Yükü | | | 209 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |