Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDİATRİK REHABİLİTASYON I FTR583 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Serebral palsili çocuklarda görülebilecek problemleri ayırt eder.
2) Serebral palsili çocukları holistik anlayışla değerlendirir
3) Serebral palsili çocuklarda görülen problemlere yönelik uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISerebral palsili çocukların sorunları, bu sorunların özellikleri ve bu çocuklarda değerlendirme ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında temel teorik bilgi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Normal büyüme ve gelişme
3. Hafta Serebral palsinin tanım ve sınıflaması
4. Hafta Serebral palsili çocukların problemleri ve bu problemlerin belirtileri
5. Hafta Serebral palsili çocukların değerlendirilmesi
6. Hafta Serebral palside sık kullanılan anketler ve ölçekler
7. Hafta Serebral palsiye yönelik nörofizyoloik tedavi yaklaşımları
8. Hafta Serebral palside yürüyüş problemleri
9. Hafta Serebral palside yürüme ve ortez cihazları
10. Hafta Serebral palside duyu algı problemleri ve tedavisi
11. Hafta Serebral palside aile eğitimi
12. Hafta Serebral palside güncel tedavi yaklaşımları
13. Hafta Vaka çalışmaları
14. Hafta Genel Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPhysical Therapy for Children (Eds: Cambell SK, linden DVW, Palisano RJ,2000)
The Treatment of Gait Problems in Cerebral Palsy (Ed. Gage JR, 2004).
Treatment of Cerebral Palsy and Motor Delay (Ed. Levitt S., 2004).
Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy (Eds. Scrutton D., Daöiano D., Mayston M., 2004).
Early Diagnosis and Interventional Therapy in Cerebral Palsy: an interdisiplinary Age-focused Approach (Ed. Scherzer A.L. 2001).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu150
Örnek Olay Sunumu150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi149126
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar339
Final Sınavı
Ödevler21632
Toplam İş Yükü209
Toplam İş Yükü / 306,96
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X     X
P3     
P4     
P5     
P6