DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Spor Fizyoterapistinin görevlerini anlar 2) Farklı yaş ve cinsiyette olan sporculara doğru rehabilitasyon yaklaşımı sağlar 3) Sahada meydana gelebilecek yaralanmalara müdahale eder 4) Yaralanmaların önlenmesi için koruyucu rehabilitasyon prensiplerini öğrenir 5) Spor yaralanması sonrası doğru ve etkili rehabilitasyon tekniklerini öğrenir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Spor yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Spor fizyoterapistinin görevleri | 2. Hafta | Sporcunun değerlendirilmesi ve yaralanmayı etkileyen faktörler | 3. Hafta | Çocuklarda meydana gelen spor yaralanmaları | 4. Hafta | Kadın sporcularda rehabilitasyon | 5. Hafta | Spor yaralanmalarında koruyucu rehabilitasyon uygulamaları | 6. Hafta | Fiziksel uygunluğun spor yaralanmalarına etkisi | 7. Hafta | I.Ara Sınav | 8. Hafta | Spor yaralanmalarında ön tedavi | 9. Hafta | Spor yaralanmalarında manuel tedavi | 10. Hafta | Spor yaralanmalarında bantlama | 11. Hafta | Spor yaralanmalarında tedavi kararı verme | 12. Hafta | Spor yaralanmalarında kesin tedavi uygulamaları | 13. Hafta | Spor yaralanmalarında rekurens | 14. Hafta | Genel tekrar- tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Peterson L, Renstrom P. Sports Injuries: Third Edition: Their Prevention and Treatment. Martin Dunitz Ltd. 2001. Ergun N,Baltacı G. "Spor Sakatlıklarında Bantlama ve Uygulama Şekilleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1992. Ergun N,Baltacı G. "Spor Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Prensipleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO yayınları Ankara 1997. Baltacı G,Tunay V,Tuncer A,Ergun N. "Spor Yaralanmalarında Egzersiz Tedavisi" Alp Yayınları Ankara 2003.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Sözlü | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 15 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 14 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 2 | 6 | 12 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 30 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 181 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |