DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve tedavi yapabilir 2) Ayaktan veya yatan hasta pulmoner rehabilitasyon programlarına hasta seçim kriterlerini sıralayabilir 3) Pulmoner rehabilitasyonu bireye özel planlayıp her türlü sağlık ve yaşam koşullarını dikkate alarak uygulama becerisine sahip olur 4) Pulmoner rehabilitasyon kapsamındaki bilimsel ve klinik metot ve yaklaşımları anlar 5) Pulmoner rehabilitasyon yaklaşımları ile ilgili son gelişmeleri takip edip yeni yaklaşımlar ve projeler geliştirebilme yeteneğine sahip olur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İleri kardiyopulmoner rehabilitasyon yaklaşımlarınının kazanımı |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Pulmoner anatomi ve fizyoloji | 2. Hafta | Pulmoner anatomi ve fizyoloji | 3. Hafta | Pulmoner patofizyoloji | 4. Hafta | Pulmoner patofizyoloji | 5. Hafta | Kardiyopulmoner egzersiz testleri | 6. Hafta | Obstrüktif akciğer hastalıkları | 7. Hafta | I. ARASINAV | 8. Hafta | Obstrüktif akciğer hastalşıkları | 9. Hafta | Restriktif akciğer hastalıkları | 10. Hafta | Restriktif akciğer hastalıkları | 11. Hafta | Pulmoner değerlendirme yöntemleri | 12. Hafta | Pulmoner değerlendirme yöntemleri | 13. Hafta | Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz eğitimi | 14. Hafta | Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz eğitimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Pryor JA, Prasad SA. (2002) Physiotherapy for respiratory and cardiac problems. Toronto 2. Hillegas EA, Sadowsky (eds). (2001) "Cardiopulmonary Physical Therapy" USA, WB Saunders Company. 3. "American Association of Cardiovascular and Pulmonary Rehabilitation Guidelines for Cardiac Rehabilitation Programs" (1995) USA, Human Kinetics. 4. Robert M. Kacmarek, Steven Dimas , Craig W. Mack .The Essentials of Respiratory Care . Fourth Edition .Elsevier Mosby 2005. 5. Claudio F. Donner, Nicoline Ambrosino, Roger S. Goldstein Pulmonary Rehabilitation Oxford University Pres Inc. 2005.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 8 | 112 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 2 | 6 | 12 | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 6 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 178 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |