Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Her türlü performans alanlarında ilgili bozuklukları değerlendirir. 2) İş ve uğraşı tedavi prosesini açıklar 3) Özel bir uğraşı ile ilgili performans hedefi oluşturur 4) Bunu iyileşme için kullanır 5) Diğer sağlık profesyonelleri ve hastalarla iş birliği önerileri getirmeleri beklenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğrencilere çeşitli performans alanlarında (motor, duyu-algı, kognitif) iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerinin ışığı altında uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda klinik karar vermelerine yardımcı olan teorik bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse giriş
2. Hafta
Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde değerlendirme yöntemleri
3. Hafta
Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde değerlendirme yöntemleri
4. Hafta
Motor duyu algı ve kognitif bozuklukların patofizyolojisi
5. Hafta
Motor duyu algı ve kognitif bozuklukların patofizyolojisi
6. Hafta
Motor duyu algı ve kognitif bozuklukların değerlendirilmesi
7. Hafta
Çeşitli hastalıklarda fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımları
8. Hafta
Çeşitli hastalıklarda fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımları
9. Hafta
Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde klinik karar verme
10. Hafta
Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde klinik karar verme ve uygulama
11. Hafta
Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde klinik karar verme ve uygulama
12. Hafta
Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde kanıta dayalı uygulamalar
13. Hafta
Probleme dayalı vaka çözümlemesi
14. Hafta
Genel tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Pedretti LW. (1996) Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction, St.Louis, Missouri: Mosby, Trombly CA (1989) Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins. Kayıhan H. (1999) Hemipleji'de İş ve Uğraşı Tedavisi, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23. Kayıhan H, Kırdı N, Uyanık M, Düger T, Hazar G. (1995) Serebral Paralizili Çocuk ve Bağımsız Yaşam, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 15. Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998) Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone. Dittmar SS, Gresham GE. ( 1997) Functional Assesment and Outcome Measures for the Rehabilitation Health Professional, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
30
Proje
1
30
Sözlü
1
10
Makale Sunuşu
1
20
Örnek Olay Sunumu
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
1
12
12
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
8
112
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
1
3
3
Final Sınavı
Ödevler
4
10
40
Toplam İş Yükü
209
Toplam İş Yükü / 30
6,96
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ