Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FONKSİYONEL İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ FTR571 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Her türlü performans alanlarında ilgili bozuklukları değerlendirir.
2) İş ve uğraşı tedavi prosesini açıklar
3) Özel bir uğraşı ile ilgili performans hedefi oluşturur
4) Bunu iyileşme için kullanır
5) Diğer sağlık profesyonelleri ve hastalarla iş birliği önerileri getirmeleri beklenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğrencilere çeşitli performans alanlarında (motor, duyu-algı, kognitif) iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerinin ışığı altında uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda klinik karar vermelerine yardımcı olan teorik bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde değerlendirme yöntemleri
3. Hafta Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde değerlendirme yöntemleri
4. Hafta Motor duyu algı ve kognitif bozuklukların patofizyolojisi
5. Hafta Motor duyu algı ve kognitif bozuklukların patofizyolojisi
6. Hafta Motor duyu algı ve kognitif bozuklukların değerlendirilmesi
7. Hafta Çeşitli hastalıklarda fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımları
8. Hafta Çeşitli hastalıklarda fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımları
9. Hafta Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde klinik karar verme
10. Hafta Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde klinik karar verme ve uygulama
11. Hafta Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde klinik karar verme ve uygulama
12. Hafta Fonksiyonel iş ve uğraşı tedavisinde kanıta dayalı uygulamalar
13. Hafta Probleme dayalı vaka çözümlemesi
14. Hafta Genel tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPedretti LW. (1996) Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction, St.Louis, Missouri: Mosby,
Trombly CA (1989) Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins.
Kayıhan H. (1999) Hemipleji'de İş ve Uğraşı Tedavisi, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23.
Kayıhan H, Kırdı N, Uyanık M, Düger T, Hazar G. (1995) Serebral Paralizili Çocuk ve Bağımsız Yaşam, Ankara: H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 15.
Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998) Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone.
Dittmar SS, Gresham GE. ( 1997) Functional Assesment and Outcome Measures for the Rehabilitation Health Professional, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje130
Sözlü110
Makale Sunuşu120
Örnek Olay Sunumu110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık11212
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar133
Final Sınavı
Ödevler41040
Toplam İş Yükü209
Toplam İş Yükü / 306,96
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5          X
P6