Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EGZERSİZ VE BESLENME FTR570 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlıklı yaşam için fiziksel aktivitenin önemini idrak eder.
2) Hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde egzersizin rolünün önemini anlar.
3) Fiziksel aktivite ve beslenme arasında ilişki kurma becerisi kazanır.
4) Egzersiz ve beslenme arasındaki ilişkiyi inceler.
5) Egzersiz ,fiziksel aktivite ve beslenme arasındaki ilişkiyi uygulamalarda gösterir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISağlıklı yaşam için düzenli egzersizin önemi; egzersiz, sağlık, hastalıklar ve beslenme arasındaki ilişki; sağlığın korunmasında fiziksel aktivite önerileri; fiziksel aktivite için gerekli olan enerji sistemleri, sıvı alımı, vücut kompozisyonu, enerji dengesi ve vücut ağırlığının kontrolünü kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beslenmenin tanımı, önemi
2. Hafta Egzersiz fizyolojisi
3. Hafta Enerji metabolizması
4. Hafta Karbonhidratlar, tanımı, görevi, fiziksel performansa etkileri
5. Hafta Proteinlerin tanımı, görevi, fiziksel performansa etkileri
6. Hafta Yağların tanımı, görevi, fiziksel performansa etkileri
7. Hafta Vitaminler ve fiziksel performansa etkileri
8. Hafta Mineraller ve fiziksel performansa etkileri
9. Hafta Sıvı ve elektrolitler
10. Hafta Beslenme durumunun değerlendirilmesi
11. Hafta Yarış öncesi ve sonrası beslenme ilkeleri
12. Hafta Proje Sunumları
13. Hafta Proje Sunumları
14. Hafta Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHardman AE, Stensel DJ. Physical activity and health; The evidence explained.Second edt., Taylor and Francis Group,2009.
Volpe SL, Sabelawski SB, Mahr CR. Fitness Nutrition for Special Dietary Needs, Human Kinetics, 2007.
Powers SK, Howley ET. Exercise Physiology, 5th edition, McGrawHill, 2004.
McArdle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise physıology: Energy, Nutrition and Human Performance, Williams and Wilkins A Waverly Company, 1996.
Food and Nutrition Board, Institute of Medicine, The Role of Protein and Amino acids in Sustaining and Enhancing Performance, National Academy Press, Washington, 1999
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Proje140
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14798
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11818
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler21020
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6