Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kas iskelet sistemini etkileyen pediatrik konjenital veya edinilmiş patolojileri tanımlar 2) Pediatrik patolojilerin motor beceriler ve fonksiyonelliği ne kadar etkilediğini tespit eder 3) Kas iskelet sistemi problemi olan çocukların ortez endikasyonu belirleyebilme, uygun ortez reçetesini yazar 4) Çocukları ortezleri ile değerlendirme ve gerekiyorsa rehabilitasyon ve eğitim programına dahil eder 5) Ortezin tam uyumla kullanılabilmesi için gerekli modifikasyonları yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Motor becerileri etkileyen pediatrik patolojileri tanımlama, çocukların motor becerileri ve fonksiyonelliğini artırmaya yönelik ortez reçetesini yazma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pediarik kas iskelet sistemi patolojileri
2. Hafta
Pediarik kas iskelet sistemi patolojileri
3. Hafta
Pediarik kas iskelet sistemi patolojileri
4. Hafta
Arasınav
5. Hafta
Patoloji ile ortaya çıkan motor beceri kaybının analizi
6. Hafta
Serebral palsi
7. Hafta
Doğuştan kalça çıkığı
8. Hafta
Pediatrik ortez komponentleri
9. Hafta
Arasınav
10. Hafta
Alt ekstremite peiatrik ortezleri
11. Hafta
Alt ekstremite peiatrik ortezleri
12. Hafta
Üst ekstremite peiatrik ortezleri
13. Hafta
Üst ekstremite peiatrik ortezleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
S Fatma Uygur "Ayak Deformite ve Ortezleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: 14 Ankara 1992. GK Rose " Orthotics: Principles & Practice" 1986. American Academy of Orthotic Surgeons "Atlas of Orthotics: Biomechanical Principles and Application" 4th ed. 2009. Lusardi MM, Nielsen CC. " Orhotics and Prosthetics in Rehabilitation " 2nd .ed. , Elsevier Inc., St. Louis, Missouri, USA, 2007. Hunter JM, Schneider LH, Mackin EJ, Callahan AD " Rehabilitation of the Hand, Surgery and Therapy " 5th Ed., Mosby Company, Toronto, 2011. Fess EE, Philips CA. " Hand Splinting " 3rd ed., Mosby Company, Toronto, 1996. Stanley BG, Tribuzi SM. "Concepts in Hand Rehabilitation" Davis Company, Philadelphia, 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Proje,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ