Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PEDİATRİK ORTEZLER FTR556 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kas iskelet sistemini etkileyen pediatrik konjenital veya edinilmiş patolojileri tanımlar
2) Pediatrik patolojilerin motor beceriler ve fonksiyonelliği ne kadar etkilediğini tespit eder
3) Kas iskelet sistemi problemi olan çocukların ortez endikasyonu belirleyebilme, uygun ortez reçetesini yazar
4) Çocukları ortezleri ile değerlendirme ve gerekiyorsa rehabilitasyon ve eğitim programına dahil eder
5) Ortezin tam uyumla kullanılabilmesi için gerekli modifikasyonları yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMotor becerileri etkileyen pediatrik patolojileri tanımlama, çocukların motor becerileri ve fonksiyonelliğini artırmaya yönelik ortez reçetesini yazma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pediarik kas iskelet sistemi patolojileri
2. Hafta Pediarik kas iskelet sistemi patolojileri
3. Hafta Pediarik kas iskelet sistemi patolojileri
4. Hafta Arasınav
5. Hafta Patoloji ile ortaya çıkan motor beceri kaybının analizi
6. Hafta Serebral palsi
7. Hafta Doğuştan kalça çıkığı
8. Hafta Pediatrik ortez komponentleri
9. Hafta Arasınav
10. Hafta Alt ekstremite peiatrik ortezleri
11. Hafta Alt ekstremite peiatrik ortezleri
12. Hafta Üst ekstremite peiatrik ortezleri
13. Hafta Üst ekstremite peiatrik ortezleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARS Fatma Uygur "Ayak Deformite ve Ortezleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: 14 Ankara 1992.
GK Rose " Orthotics: Principles & Practice" 1986.
American Academy of Orthotic Surgeons "Atlas of Orthotics: Biomechanical Principles and Application" 4th ed. 2009.
Lusardi MM, Nielsen CC. " Orhotics and Prosthetics in Rehabilitation " 2nd .ed. , Elsevier Inc., St. Louis, Missouri, USA, 2007.
Hunter JM, Schneider LH, Mackin EJ, Callahan AD " Rehabilitation of the Hand, Surgery and Therapy " 5th Ed., Mosby Company, Toronto, 2011.
Fess EE, Philips CA. " Hand Splinting " 3rd ed., Mosby Company, Toronto, 1996.
Stanley BG, Tribuzi SM. "Concepts in Hand Rehabilitation" Davis Company, Philadelphia, 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Proje,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6