Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ORTEZDE KLİNİK KARAR VERME FTR547 - 3 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kas iskelet sistemine ait problemlerde ortez endikasyonunu belirler
2) Farklı patolojilerde uygun ortez seçimini yapar
3) Bireyleri ortezleri ile değerlendirir
4) Bireyin ihtiyacına göre ortez modifikasyonunu gerçekleştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFarklı patolojilere uygun ortez seçimi, bu ortezlerde gerekli modifikasyonları gerçekleştirme, ortezin uyumunu analiz etme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ortez komponentleri
2. Hafta Ayak patolojileri ve ayak ortezleri
3. Hafta Diz patolojileri ve ortezleri
4. Hafta Kalça patalojileri ve ortezleri
5. Hafta Arasınav
6. Hafta Omurga patolojileri ve ortezleri
7. Hafta Skolyoz ve ortezleri
8. Hafta El ve el bileği patolojileri ve ortezleri
9. Hafta Dirsek patolojileri ve ortezleri
10. Hafta Arasınav
11. Hafta Omuz patolojileri ve ortezleri
12. Hafta Ortezin uygunluğunun değerlendirilmesi
13. Hafta Ortez modifikasyonlarının tartışılması
14. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARS Fatma Uygur "Ayak Deformite ve Ortezleri" HÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Yayınları: 14 Ankara 1992.
GK Rose " Orthotics: Principles & Practice" 1986.
American Academy of Orthotic Surgeons "Atlas of Orthotics: Biomechanical Principles and Application" 4th ed. 2009.
Lusardi MM, Nielsen CC. " Orhotics and Prosthetics in Rehabilitation " 2nd .ed. , Elsevier Inc., St. Louis, Missouri, USA, 2007.
Hunter JM, Schneider LH, Mackin EJ, Callahan AD " Rehabilitation of the Hand, Surgery and Therapy " 5th Ed., Mosby Company, Toronto, 2011.
Fess EE, Philips CA. " Hand Splinting " 3rd ed., Mosby Company, Toronto, 1996.
Stanley BG, Tribuzi SM. "Concepts in Hand Rehabilitation" Davis Company, Philadelphia, 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık7214
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler75,538,5
Toplam İş Yükü240,5
Toplam İş Yükü / 308,01
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3       
P4       
P5       
P6