Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sağlığın korunması ve geliştirilmesine yönelik yaklaşımları tanımlar 2) Koruyucu sağlık hizmetlerini tanimlar 3) Koruyucu sağlık hizmetlerinde fizyoterapinin yerinin ve görevlerini tanımlar 4) Değişik hastalıklar için koruyucu fizyoterapi uygulamalarını gerçekleştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Koruyucu fizyoterapi yaklaşımları ve önemini vurgular.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sağlığın tanımı
2. Hafta
Sağlığın korunması
3. Hafta
Sağlığın geliştirilmesi
4. Hafta
Koruyucu sağlık hizmetleri
5. Hafta
Koruyucu sağlık hizmetlerinde kullanılan yöntemler
6. Hafta
Koruyucu sağlık hizmetlerinde fizyoterapinin ve fizyoterapistin yeri
Genç erişkinlerde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
12. Hafta
II. Ara Sınav
13. Hafta
İş yerleri için koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
14. Hafta
Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Scully RM, Barnes MR, "Physical Therapy, Lippincotti Co, Philadelphia, 1989 Trombly, CA "Occupational Therapy for Physical Dysfunction", William&Wilkins, 1989, Baltimore, USA Güler Ç.,Akın l. " Halk Sağlığı" 2012 Eskişehir
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
10
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
4
4
16
Toplam İş Yükü
241
Toplam İş Yükü / 30
8,03
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ