DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Neslihan Durutürk
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kardiyak rehabilitasyonda değerlendirme ve tedavi yapar 2) Ayaktan veya yatan hasta kardiyak rehabilitasyon programlarına hasta seçim kriterlerini sıralar 3) Kardiyak rehabilitasyonu bireye özel planlayıp her türlü hasta ve hastalığa göre uygulama becerisine sahip olur 4) Kardiyak rehabilitasyon kapsamındaki bilimsel ve klinik metot ve yaklaşımları anlar 5) Kardiyak rehabilitasyon yaklaşımları ile ilgili son gelişmeleri takip edip yeni yaklaşımlar ve projeler geliştirebilme yeteneğine sahip olur
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kardiyopulmoner rehabilitasyon yaklaşımları hakkında genel bilgiler |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kardiyovasküler anatomi ve fizyoloji | 2. Hafta | Kardiyovasküler anatomi ve fizyoloji | 3. Hafta | Kardiyovasküler patofizyoloji | 4. Hafta | Kardiyovasküler patofizyoloji | 5. Hafta | Kardiyopulmoner egzersiz testleri | 6. Hafta | Kardiyopulmoner egzersiz testleri | 7. Hafta | I. ARASINAV | 8. Hafta | Kardiyak değerlendirme yöntemleri | 9. Hafta | Kardiyak değerlendirme yöntemleri | 10. Hafta | Kardiyak rehabilitasyon fazları | 11. Hafta | Kardiyak rehabilitasyon fazları | 12. Hafta | Kardiyovasküler risk faktörleri | 13. Hafta | Kardiyovasküler risk faktörleri | 14. Hafta | Kardiyak rehabilitasyonda egzersiz eğitimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Pryor JA, Prasad SA. (2002) Physiotherapy for respiratory and cardiac problems. Toronto Hillegas EA, Sadowsky (eds). (2001) "Cardiopulmonary Physical Therapy" USA, WB Saunders Company. "American Association of Cardiovascular and Pulmonary Rehabilitation Guidelines for Cardiac Rehabilitation Programs" (1995) USA, Human Kinetics. Goldman MY. (1992) "Principles of Clinical Electrocardiography" USA, Lange Medical Publications
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 11 | 154 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 2 | 6 | 12 | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 6 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 220 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,33 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |