Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SPOR YARALANMALARINDA KORUNMA PRENSİPLERİ FTR521 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Nihan Özünlü Pekyavaş
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Spor sakatlıklarının önlenmesinde fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan modaliteleri karşılaştırarak anlar.
2) Spor yaralanmalarında egzersiz programlarını değerlendirerek tartışır.
3) Spor sakatlıklarının önlenmesinda koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında kanıta dayalı çalışmaları analiz eder.
4) Spor yaralanmalarının önlenmesinde gerekli koruyucu temel prensipleri öğrenir.
5) Spor yaralanmalarının önlenmesinde klinik problem çözme becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISpor sakatlıklarında korunma prensipleri konusunda bilgi vermek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş
2. Hafta Spor yaralanmalarının biyomekanikleri
3. Hafta Spor yaralanmalarının patofizyolojisi
4. Hafta Spor yaralanmalarının patofizyolojisi
5. Hafta Spor yaralanmalarında, farklı yaş gruplarında temel yaklaşımlar
6. Hafta Atletin değerlendirilmesinde temel yaklaşımlar
7. Hafta Atletin değerlendirilmesinde temel yaklaşımlar
8. Hafta Spor yaralanmalarında kullanılan modalitelerin gözden geçirilmesi
9. Hafta Farklı sporlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon
10. Hafta Farklı sporlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon
11. Hafta Spor yaralanmalarında egzersiz programlarının planlanmasında temel metotlar
12. Hafta Farklı spor yaralanmalarında spora dönüş
13. Hafta Probleme dayalı analiz
14. Hafta Genel tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPhysical Rehabilitation of the Injured Athtlete . James R. Andrews MD , Kevin E. Wilk PT DPT , Gary L., Harrelson EdD ATC . 2004.
Griffith H.W.; Spor Sakatlıkları Rehabilitasyonu (çev. Şamil Erdoğan ), Birol basın yayın dağıtım ve ticaret A.Ş, İstanbul 2000.
James Andrews MD, William G. Clancy Jr. MD, and James A. Whitside MD. On Field Evaluation and Treatment of Common Athletic Injures 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSunum,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu130
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1412168
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler236
Toplam İş Yükü216
Toplam İş Yükü / 307,2
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X     X   X
P2  X   X       X
P3         
P4      X    
P5      X   X  
P6