DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Nihan Özünlü Pekyavaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Spor sakatlıklarının önlenmesinde fizyoterapi ve rehabilitasyonda kullanılan modaliteleri karşılaştırarak anlar. 2) Spor yaralanmalarında egzersiz programlarını değerlendirerek tartışır. 3) Spor sakatlıklarının önlenmesinda koruyucu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında kanıta dayalı çalışmaları analiz eder. 4) Spor yaralanmalarının önlenmesinde gerekli koruyucu temel prensipleri öğrenir. 5) Spor yaralanmalarının önlenmesinde klinik problem çözme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Spor sakatlıklarında korunma prensipleri konusunda bilgi vermek. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Spor yaralanmalarının biyomekanikleri | 3. Hafta | Spor yaralanmalarının patofizyolojisi | 4. Hafta | Spor yaralanmalarının patofizyolojisi | 5. Hafta | Spor yaralanmalarında, farklı yaş gruplarında temel yaklaşımlar | 6. Hafta | Atletin değerlendirilmesinde temel yaklaşımlar | 7. Hafta | Atletin değerlendirilmesinde temel yaklaşımlar | 8. Hafta | Spor yaralanmalarında kullanılan modalitelerin gözden geçirilmesi | 9. Hafta | Farklı sporlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon | 10. Hafta | Farklı sporlarda fizyoterapi ve rehabilitasyon | 11. Hafta | Spor yaralanmalarında egzersiz programlarının planlanmasında temel metotlar | 12. Hafta | Farklı spor yaralanmalarında spora dönüş | 13. Hafta | Probleme dayalı analiz | 14. Hafta | Genel tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Physical Rehabilitation of the Injured Athtlete . James R. Andrews MD , Kevin E. Wilk PT DPT , Gary L., Harrelson EdD ATC . 2004. Griffith H.W.; Spor Sakatlıkları Rehabilitasyonu (çev. Şamil Erdoğan ), Birol basın yayın dağıtım ve ticaret A.Ş, İstanbul 2000. James Andrews MD, William G. Clancy Jr. MD, and James A. Whitside MD. On Field Evaluation and Treatment of Common Athletic Injures 1997.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Sunum,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 3 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 216 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |