Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çeşitli nedenlere bağlı olarak çocuklarda görülebilecek bozuklukları, aktivite kısıtlanmalarını ve katılım problemlerini anlar 2) Çocukları bozukluk, aktivite kısıtlanması ve katılım problemleri açısından değerlendirir 3) Çocuklar için uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Normal, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar için uygun rehabilitasyon programları.
Physical Therapy for Children (Eds: Cambell SK, linden DVW, Palisano RJ, 2000) Pediatric rehabilitation: a team approach for therapists (Eds. Logigian MK., Ward JD. Little, Brown, 1989) Managing Pain in Children: A Clinical Guide. (Eds. Twycross A., Dowden S., Bruce E, Bruce L. Wiley Blackwell, 2008). Pediatric Rehabilitation: Principles and Practice (Eds. Alexander MA and Matthews DJ. (2009) Pediatric Physical Therapy (Ed. Tecklin JS, Lippincott Williams & Wilkins; Fourth Edition edition (2007). Physical Rehabilitation Laboratory Manual: Focus on Functional Training (Paperback) (Ed. O'Sullivan OS., Schmitz TJ. 2007).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
50
Örnek Olay Sunumu
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
11
11
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
14
6
84
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30
6
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ