Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN BAŞKALDIRI HAREKETLERİ AMER595 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Tarık Tansu Yiğit
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan başkaldırı hareketlerinin Amerikan Devriminden günümüze kadar olan tarihsel gelişimi hakkında fikir yürütebileceklerdir.
2) Amerikan başkaldırı hareketlerinin kendi söylemlerini oluştururken din, felsefe, politika ve cinsel kimlik ile ilgili söylemlerden nasıl faydalandıklarını tartışabileceklerdir.
3) pasif direnişten şiddet içeren protestoya kadar uzanan Amerikan başkaldırı yöntemlerini irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders Amerika'da gelişen başkaldırı, protesto ve isyan geleneklerini inceler. Ele alınan konular arasında koloni döneminde kırsal alanda, köleler arasında ve dini-politik nedenlerle ortaya çıkan başkaldırılar; devrimci, kölelik taraftarı veya karşıtı, işçi kesimi ve oy kullanma hakkı isteyenlerin başlattığı ayaklanmalar; 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarında tarımsal, ırkçı, anti-kapitalist hareketler; 20. yüzyılda da anti-emperyalist, çevreci, feminist ve insan hakları hareketleri bulunmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Amerikan Devriminin Düşünsel Temelleri: Püriten Söylemi
2. Hafta Amerikan Devriminin Düşünsel Temelleri: Aydınlanma Çağının Politik ve Felsefi Söylemi
3. Hafta Birey ile Politik Otoritenin Çatışması
4. Hafta Kölelik Taraftarı ve Karşıtı Akımlar
5. Hafta Kadın Hakları: Oy Kullanma Hakkı
6. Hafta Öğrenci Sunumları
7. Hafta Öğrenci Sunumları
8. Hafta Endüstrileşme ve Toplumsal Çalkantılar
9. Hafta Yirminci Yüzyıl Başlarından McCarthy Dönemine Kadar Politik Kutuplaşmalar
10. Hafta 1960'lar: Vietnam Karşıtı Hareketler
11. Hafta 1960'lar ve Sonrasında Toplumsal Haklar
12. Hafta 1960'lar ve Sonrasında Feminist Akımlar
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBush, Harold K. American Declarations: Rebellion and Repentance in American Cultural History. Urbana: U of Illinois P, 1999.

Denning, Michael. The Cultural Front: The Laboring of American Culture in the Twentieth Century. London and New York: Verso, 1997.

Fink, Leon. "American Labor History." The New American History. Ed. Eric Foner. Philadelphia: Temple UP, 1990. 233-50.

Sanchez-Eppler, Karen. "Bodily Bonds: The Intersecting Rhetorics of Feminism and Abolition." The New American Studies: Essays from Representations. Ed. Philip Fisher. Berkeley: U of California P, 1991. 228-59.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Devam110
Makale Sunuşu220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje16060
Makale Sunuşu22550
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X  
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X  
P8      X
P9     
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12    X  
P13