Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan başkaldırı hareketlerinin Amerikan Devriminden günümüze kadar olan tarihsel gelişimi hakkında fikir yürütebileceklerdir. 2) Amerikan başkaldırı hareketlerinin kendi söylemlerini oluştururken din, felsefe, politika ve cinsel kimlik ile ilgili söylemlerden nasıl faydalandıklarını tartışabileceklerdir. 3) pasif direnişten şiddet içeren protestoya kadar uzanan Amerikan başkaldırı yöntemlerini irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders Amerika'da gelişen başkaldırı, protesto ve isyan geleneklerini inceler. Ele alınan konular arasında koloni döneminde kırsal alanda, köleler arasında ve dini-politik nedenlerle ortaya çıkan başkaldırılar; devrimci, kölelik taraftarı veya karşıtı, işçi kesimi ve oy kullanma hakkı isteyenlerin başlattığı ayaklanmalar; 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarında tarımsal, ırkçı, anti-kapitalist hareketler; 20. yüzyılda da anti-emperyalist, çevreci, feminist ve insan hakları hareketleri bulunmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Amerikan Devriminin Düşünsel Temelleri: Püriten Söylemi
2. Hafta
Amerikan Devriminin Düşünsel Temelleri: Aydınlanma Çağının Politik ve Felsefi Söylemi
3. Hafta
Birey ile Politik Otoritenin Çatışması
4. Hafta
Kölelik Taraftarı ve Karşıtı Akımlar
5. Hafta
Kadın Hakları: Oy Kullanma Hakkı
6. Hafta
Öğrenci Sunumları
7. Hafta
Öğrenci Sunumları
8. Hafta
Endüstrileşme ve Toplumsal Çalkantılar
9. Hafta
Yirminci Yüzyıl Başlarından McCarthy Dönemine Kadar Politik Kutuplaşmalar
10. Hafta
1960'lar: Vietnam Karşıtı Hareketler
11. Hafta
1960'lar ve Sonrasında Toplumsal Haklar
12. Hafta
1960'lar ve Sonrasında Feminist Akımlar
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bush, Harold K. American Declarations: Rebellion and Repentance in American Cultural History. Urbana: U of Illinois P, 1999.
Denning, Michael. The Cultural Front: The Laboring of American Culture in the Twentieth Century. London and New York: Verso, 1997.
Fink, Leon. "American Labor History." The New American History. Ed. Eric Foner. Philadelphia: Temple UP, 1990. 233-50.
Sanchez-Eppler, Karen. "Bodily Bonds: The Intersecting Rhetorics of Feminism and Abolition." The New American Studies: Essays from Representations. Ed. Philip Fisher. Berkeley: U of California P, 1991. 228-59.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
30
Devam
1
10
Makale Sunuşu
2
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
1
60
60
Makale Sunuşu
2
25
50
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ