Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN İÇ SAVAŞI AMER594 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan kültürel ve ulusal kimliğinin oluşumunda İç Savaşın etkilerini, savaşın Amerika'nın değişik bölgelerinde nasıl farklı şekillerde değerlendirildiğini ve savaşın halen sürmekte olan sosyal ve siyasi etkilerini irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste yazınsal metinlerin tarihsel olayları yorumlama ve yeniden kurgulama süreci, Amerikan İç Savaşı bağlamında tartışılacaktır. Yazınsal metinlerle birlikte bu savaşı konu alan mektup, anı gibi tarihsel metinler de incelenecektir. Dersin amacı, Amerikan tarihinin dönüm noktalarından biri olan İç Savaşın Amerikan kültürü üzerinde günümüze kadar gelen etkilerinin araştırılmasıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Amerikan Tarihi, Kültürü ve Edebiyatında İç Savaş
2. Hafta İç Savaş Öncesi Amerika
3. Hafta İç Savaş Tarihi
4. Hafta İç Savaş Tarihi
5. Hafta İç Savaşın On Dokuzuncu Yüzyıl Amerikan Toplumsal ve Politik Yaşamı Üzerindeki Etkileri
6. Hafta Öğrenci Sunumları
7. Hafta Öğrenci Sunumları
8. Hafta Edebiyatta İç Savaş
9. Hafta Edebiyatta İç Savaş
10. Hafta Popüler Kültürde İç Savaş
11. Hafta Popüler Kültürde İç Savaş
12. Hafta Öğrenci Sunumları
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta İç Savaşın Mirası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCatton, Bruce. The Civil War. Boston: Houghton, 1985.

Cullen, Jim. The Civil War in Popular Culture: A Reusable Past. Washington and London: Smithsonian Institution, 1995.

Garner, Stanton. The Civil War World of Herman Melville. Lawrence, KS: UP of Kansas, 1993.

McClure, Alexander K. The Annals of the Civil War: Written by Leading Participants North and South. 1878. New York: Da Capo, 1994.

Rose, Anne C. Victorian America and the Civil War. Cambridge: Cambridge UP, 1992.

Wilson, Edmund. Patriotic Gore: Studies in the Literature of the American Civil War. New York: Farrar, 1962.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Devam110
Makale Sunuşu220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje16060
Makale Sunuşu22550
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3  X
P4  X
P5  X
P6  X
P7  X
P8  X
P9 
P10  X
P11  X
P12 
P13