Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) asimilasyon taraflısı ve çoğulcu yaklaşımların Amerikan siyahi ve azınlık edebiyatlarındaki yankılarını ele alabileceklerdir. 2) Amerikan siyahi ve azınlık edebiyatlarının Amerikan kültürel ve ulusal kimliğine olan etkilerini tartışabileceklerdir. 3) toplumsal sınıf ve toplumsal cinsiyet olgularının azınlık konularıyla bağlantılarını tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dersin kuramsal çerçevesini, azınlık kültürlerinin ortak bir kültür potasında erimesi gereğini savunan düşüncelerle buna karşı çıkan çoğulcu düşüncelerin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu bağlamda, Amerika'daki siyahi ve azınlık edebiyatlarının asimilasyon, direniş, bireysel kimlik, azınlık kimliği ve ulusal kimlik gibi konulara yaklaşımları irdelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Amerikan Etnik Kültürleri ve Edebiyatları
2. Hafta
Kölelik Karşıtı Akımlar ve Afrika Kökenli Amerikalı Yazarlar
3. Hafta
Özgürlükten Sonra: 1930'lara Kadar Afrika Kökenli Amerikalı Yazarlar
4. Hafta
Araştırma Projelerinin Teslimi ve Öğrenci Sunumları
5. Hafta
Araştırma Projelerinin Teslimi ve Öğrenci Sunumları
6. Hafta
Amerika Erime Potası Olabilir mi?: Yahudilerin ve Göçmenlerin Deneyimleri
7. Hafta
Yerli Amerikan Edebiyatları
8. Hafta
Meksika Kökenli Amerikalı Yazarlar
9. Hafta
Araştırma Projelerinin Teslimi ve Öğrenci Sunumları
10. Hafta
Araştırma Projelerinin Teslimi ve Öğrenci Sunumları
11. Hafta
Kesişme Noktaları: Irk, Toplumsal Cinsiyet ve Sınıf
12. Hafta
Günümüzde Amerikan Kimlikleri: Çokkültürlülük
13. Hafta
Araştırma Projelerinin Teslimi ve Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Araştırma Projelerinin Teslimi ve Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aguirre, Adalberto, Jr., and Jonathan H. Turner. American Ethnicity: The Dynamics and Consequences of Discrimination. New York: Mc-Graw Hill, 1995.
Beaty, Jerome, and J. Paul Hunter, eds. New Worlds of Literature: Writings from America's Many Cultures. 2nd ed. New York and London: Norton, 1994.
Buenker, John D., and Lorman A. Ratner, eds. Multiculturalism in the United States: A Comparative Guide to Acculturation and Ethnicity. New York: Greenwood, 1992.
Ferguson, Russell, et al., eds. Out There: Marginalization and Contemporary Cultures. New York: New Museum of Contemporary Art, 1990.
Guiberneau, Montserrat, and John Rex. The Ethnicity Reader: Nationalism, Multiculturalism and Migration. Cambridge, UK: Polity, 1999.
Hogue, W. Lawrence. Race, Modernity, Postmodernity: A Look at the History and the Literatures of People of Color since the 1960s. Albany, NY: State U of New York P, 1996.
McDonald, Jason. "Conceptual Metaphors for American Ethnic Formations." Representing and Imagining America. Ed. Philip John Davies. Keele: Keele UP, 1996. 84-91.
Mitchell, Angelyn, ed. Within the Circle: An Anthology of African American Literary Criticism from the Harlem Renaissance to the Present. Durham and London: Duke UP, 1994.
Sollors, Werner. Beyond Ethnicity: Consent and Descent in American Culture. New York: Oxford UP, 1986.
Sollors, Werner, ed. The Invention of Ethnicity. New York and Oxford: Oxford UP, 1989.
Straub, Deborah Gillan, ed. Voices of Multicultural America: Notable Speeches Delivered by African, Asian, Hispanic, and Native Americans, 1790-1995. New York: Gale, 1996.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
2
50
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
2
55
110
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ