Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) metin incelemeleri yoluyla, tiyatro türlerini ve seyircinin dramatik olgu bağlamındaki rolünü tartışabileceklerdir. 2) Amerikan tiyatrosunda modernist akımla özdeşleşmiş fikirleri, modern ve postmodern Amerikan Tiyatrosu arasındaki benzerlik ve farklılıkları, çağdaş eser incelemesi yoluyla irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste Amerikan tiyatrosu tarihsel sürece dayalı bir yaklaşımdan çok Gerçekçi Tiyatro, Dışavurumcu Tiyatro, Politik Tiyatro, Absurd Tiyatro ve Postmodern Tiyatro gibi başlıklar altında konusal bir yaklaşımla incelenecektir. Modern Amerikan Tiyatrosunun belli başlı yazarları Eugene O'Neill'den Tony Kushner'e kadar geniş bir yelpaze içinde ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Amerikan Tiyatrosunun Başlangıcı
2. Hafta
Avrupa Tiyatro Gelenekleri ve Amerikan Tiyatrosu
3. Hafta
Yirminci Yüzyıl Başlarında Deneysel Tiyatro
4. Hafta
Amerikan Tiyatrosu: 1920-1930
5. Hafta
1930'lar Amerikan Tiyatrosunda Politik Bilincin Gelişimi
6. Hafta
Öğrenci Sunumları
7. Hafta
Öğrenci Sunumları
8. Hafta
İkinci Dünya Savaşı ve Komünist 'Tehdit'
9. Hafta
Amerikan Tiyatrosunda Yeni Yaklaşımlar: Dışavurumculuk ve Absürd Tiyatrosu
10. Hafta
Amerikan Tiyatrosunda Yeni Yaklaşımlar: Dışavurumculuk ve Absürd Tiyatrosu
11. Hafta
Yirminci Yüzyıl Sonlarında Amerikan Tiyatrosu
12. Hafta
Yirminci Yüzyıl Sonlarında Amerikan Tiyatrosu
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adler, Thomas P. American Drama 1940-60: A Critical History. New York: Twayne, 1994.
Bigsby, C. W. E. A Critical Introduction to American Drama. Cambridge: Cambridge UP, 2000.
---, Contemporary American Playwrights. Cambridge: Cambridge UP, 1999.
---, Modern American Drama 1945-90. Cambridge: Cambridge UP, 1992.
Cohn, Ruby. Modern American Dramatists 1960-90. New York: St. Martin's , 1991.
Wilmeth, Don. The Cambridge History of American Drama. Cambridge: Cambridge UP 1998.
Arnold, Aronson. American Avant-Garde Theater: A History. London and New York: Routledge, 2000.
Bloom, Harold, ed. Modern Black American Poets and Dramatists. New York: Chelsea, 1994.
Geis, Deborah R. Postmodern Theatric(k)s: Monologue in Contemporary American Drama. Ann Arbor: U of Michigan P, 1995.
Hay, Samuel A. African-American Theatre: A Historical and Critical Analysis. Cambridge: Cambridge UP, 1994.
Ramirez, Elizabeth C. Chicanos/Latinas in American Theater: A History of Performance. Bloomington: Indiana UP, 2000.
Reynolds, Clay. Stage Left: The Development of American Social Drama in the 30s. New York: Whiston, 1986.
Schlueter, June. Modern American Drama: The Female Canon. Rutherford: Farleigh Dickinson UP, 1990.
Sinfield, Alan. Out on Stage: Lesbian and Gay Theatre in The Twentieth Century. New Haven: Yale UP, 1999.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
30
Devam
1
10
Makale Sunuşu
2
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Proje
1
60
60
Makale Sunuşu
2
25
50
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ