Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN TİYATROSU AMER546 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) metin incelemeleri yoluyla, tiyatro türlerini ve seyircinin dramatik olgu bağlamındaki rolünü tartışabileceklerdir.
2) Amerikan tiyatrosunda modernist akımla özdeşleşmiş fikirleri, modern ve postmodern Amerikan Tiyatrosu arasındaki benzerlik ve farklılıkları, çağdaş eser incelemesi yoluyla irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste Amerikan tiyatrosu tarihsel sürece dayalı bir yaklaşımdan çok Gerçekçi Tiyatro, Dışavurumcu Tiyatro, Politik Tiyatro, Absurd Tiyatro ve Postmodern Tiyatro gibi başlıklar altında konusal bir yaklaşımla incelenecektir. Modern Amerikan Tiyatrosunun belli başlı yazarları Eugene O'Neill'den Tony Kushner'e kadar geniş bir yelpaze içinde ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Amerikan Tiyatrosunun Başlangıcı
2. Hafta Avrupa Tiyatro Gelenekleri ve Amerikan Tiyatrosu
3. Hafta Yirminci Yüzyıl Başlarında Deneysel Tiyatro
4. Hafta Amerikan Tiyatrosu: 1920-1930
5. Hafta 1930'lar Amerikan Tiyatrosunda Politik Bilincin Gelişimi
6. Hafta Öğrenci Sunumları
7. Hafta Öğrenci Sunumları
8. Hafta İkinci Dünya Savaşı ve Komünist 'Tehdit'
9. Hafta Amerikan Tiyatrosunda Yeni Yaklaşımlar: Dışavurumculuk ve Absürd Tiyatrosu
10. Hafta Amerikan Tiyatrosunda Yeni Yaklaşımlar: Dışavurumculuk ve Absürd Tiyatrosu
11. Hafta Yirminci Yüzyıl Sonlarında Amerikan Tiyatrosu
12. Hafta Yirminci Yüzyıl Sonlarında Amerikan Tiyatrosu
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdler, Thomas P. American Drama 1940-60: A Critical History. New York: Twayne, 1994.

Bigsby, C. W. E. A Critical Introduction to American Drama. Cambridge: Cambridge UP, 2000.

---, Contemporary American Playwrights. Cambridge: Cambridge UP, 1999.

---, Modern American Drama 1945-90. Cambridge: Cambridge UP, 1992.

Cohn, Ruby. Modern American Dramatists 1960-90. New York: St. Martin's , 1991.

Wilmeth, Don. The Cambridge History of American Drama. Cambridge: Cambridge UP 1998.

Arnold, Aronson. American Avant-Garde Theater: A History. London and New York: Routledge, 2000.

Bloom, Harold, ed. Modern Black American Poets and Dramatists. New York: Chelsea, 1994.

Geis, Deborah R. Postmodern Theatric(k)s: Monologue in Contemporary American Drama. Ann Arbor: U of Michigan P, 1995.

Hay, Samuel A. African-American Theatre: A Historical and Critical Analysis. Cambridge: Cambridge UP, 1994.

Ramirez, Elizabeth C. Chicanos/Latinas in American Theater: A History of Performance. Bloomington: Indiana UP, 2000.

Reynolds, Clay. Stage Left: The Development of American Social Drama in the 30s. New York: Whiston, 1986.

Schlueter, June. Modern American Drama: The Female Canon. Rutherford: Farleigh Dickinson UP, 1990.

Sinfield, Alan. Out on Stage: Lesbian and Gay Theatre in The Twentieth Century. New Haven: Yale UP, 1999.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Devam110
Makale Sunuşu220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje16060
Makale Sunuşu22550
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4  X   X
P5  X   X
P6  X   X
P7   
P8   
P9   
P10  X   X
P11  X   X
P12   
P13