Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN EDEBİYATINDA MİZAH AMER526 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Amerikan mizahının ilk örneklerden çağdaş edebiyata kadar gelişimini tartışabileceklerdir.
2) erken dönemlerdeki hoşgörülü mizah anlayışının sonradan yergi ve kara mizaha dönüşümünün analizini yapabileceklerdir.
3) hem çok bilinen hem de az tanınan mizah eserlerinin incelenmesi yoluyla mizah ile güç ve iktidar arasındaki bağlantıları kurabileceklerdir.
4) mizahın eleştirel ve sorgulayıcı yanını tartışabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders Amerikan edebiyatında mizah olgusunun, geleneksel mizahi anlatılardan çağdaş örneklere kadar gelişimini ele alır. Mark Twain, James Thurber, Kurt Vonnegut Jr. gibi tanınmış mizahçıların yanı sıra, 'kadın mizahı', 'etnik mizah', 'siyahi mizah' gibi daha az bilinen türlerin de üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Mizah Nedir? Mizah Kuramları
2. Hafta Amerikan Mizahının İlk Dönemleri: Geleneksel Mizahi Öyküler
3. Hafta Yöresel Mizah (Özellikle Güneybatı Mizahı)
4. Hafta Mark Twain
5. Hafta Mark Twain
6. Hafta Mark Twain
7. Hafta Etnik Mizah
8. Hafta Kadın Mizahı
9. Hafta Kadın Mizahı
10. Hafta Kadın Mizahı
11. Hafta Sosyal Mizah (Vonnegut ve Coover)
12. Hafta Absurdizm ve Kara Mizah
13. Hafta Absurdizm ve Kara Mizah
14. Hafta Absurdizm ve Kara Mizah
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBoskin, Joseph. Humor and Social Change in Twentieth Century America. Boston: Trustees of the Public Library, 1979.

Covici, Pascal. Humor and Revelation in American Literature: The Puritan Connection. Columbia: U of Missouri P, 1997.

Hughes, Langston. The Book of Negro Humor. New York: Dodd, Mead, 1966.

Sloane, David E. E., ed. New Directions in American Humor. Tuscaloosa: U of Alabama P, 1998.

Walker, Nancy A. A Very Serious Thing: Women's Humor and American Culture. Minneapolis: U of Minnesota P, 1988.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Devam110
Makale Sunuşu220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje16060
Makale Sunuşu22550
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X  
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X  
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7      X  
P8    X    
P9       
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12       
P13    X