Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN RÖNESANSI AMER522 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 1840-1865 yılları arasında, Amerikan ulusal edebiyatının oluşmasını sağlayan önemli yazarlar kuşağını yaratan tarihsel, politik ve kültürel ortamı analiz edebileceklerdir.
2) Transandantal felsefe ve Amerikan Romantik akımının özelliklerini tartışabilecek; kölelik karşıtı akımlar, Ütopya akımı, feminist akım gibi düşünsel ve politik akımların bu dönemde yaşayan birçok yazarın düşünceleriyle olan bağlantılarını irdeleyebileceklerdir.
3) dönem yazarlarının yazınsal başarılarının Amerikan edebiyatını nasıl yönlendirdiği konusunda fikir yürütebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAmerikan edebiyatının 19. yüzyılın ilk yarısındaki gelişiminin ulusal ve yazınsal kimliğin oluşumuna yaptığı katkılar araştırılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel Giriş: Tarihsel, siyasal ve sosyo-kültürel genel bir bakış; İhtilal sonrasından İç Savaş?a kadar olan dönemde Amerika; ?Büyük Değişim? çağı; yeni sosyal, siyasal ve kültürel Amerikan kimliği; geçmişteki edebiyat taklitçiliğinden yerli edebiyat üretimi için yükselen farkındalık ve arayış; edebiyatta Amerikancılık ve Amerikanlılık; tamamen ulusal bir edebiyatın yaratılması.
2. Hafta (Devam).
3. Hafta Ralph Waldo Emerson, edebi Amerikan rönesansı, transendentalizm, Amerikan ulusal kimliği (The American Scholar, Self-Reliance, The Poet, Nature, Circles, ve diğer essrleri).
4. Hafta (Devam).
5. Hafta Henry David Thoreau, doğa ve çevre inançlılığı, maddiyatçılık karşıtlığı, sosyal muhalefetçilik (Walden; Resistance to Civil Government). Öğrenci sunumu.
6. Hafta Washington Irving, yerel tarihçilik, folklorik anlatımlar, Amerikan kimliğinin kökenleri (The Sketch Book: The Legend of Sleepy Hollow; Rip van Winkle;) Öğrenci sunumu.
7. Hafta James Fenimore Cooper, Amerikan kimlik sorunu, ırk bütünleşimi, Amerikan Frontier yerleşimleri ve anlatımı, romantizm ve çevrecilik (The Last of the Mohicans, The Pioneers). Öğrenci sunumu.
8. Hafta Lydia Howard Huntley Sigourney, Henry W. Longfellow, Frederick Douglass, Harriet Beecher Stowe: Irk bütünleşimi, Köle karşıtlığı akımlar. Öğrenci sunumu.
9. Hafta Nathaniel Hawthorne: Püritenliğin koloni dönemi geçmişi ve tarihsel anlatımı, Gotik anlatım, toplumsal eleştiri (The Scarlet Letter, The House of Seven Gables, etc.). Öğrenci sunumu.
10. Hafta (Devam).
11. Hafta Herman Melville: Amerikan edebi kimliği ve özgünlüğü, Amerikan romanının olgunlaşması, Amerikan mitolojik yazımı, sınıf ve birey, Melville?in romanlarında sembolizm ve felsefi anlamlar (Moby Dick, Bartleby the Scrivener, Billy Budd The Sailor, etc.). Öğrenci sunumu.
12. Hafta (Devam).
13. Hafta Edgar Allan Poe: Amerikan romantizmi ve Gotik anlatımı; şiirlerinin incelenmesi: Öğrenci sunumu.
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Sonuçlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRusk, Ralph L. The Life of Ralph Waldo Emerson. New York: C. Scribner?s Sons, 1949. Print.
Buell, Lawrence. Ralph Waldo Emerson: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1993. Print.
Buell, Lawrence. New England Literary Culture: From Revolution through Renaissance. Cambridge: Cambridge University Press, 1986.
Reynolds, David S. Beneath the American Renaissance: The Subversive Imagination in the Age of Emerson and Melville. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1995. Print.
Howe, Irving. The American Newness: Culture and Politics in the Age of Emerson. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1986. Print.
Matthiessen, F.O. American Renaissance: Art and Expression in the Age of Emerson and Whitman. London: Oxford University Press, 1962. Print.
Condry, William. Thoreau. New York: Philosophical Library, 1954. Print.
Harding, Walter Roy. A Thoreau Handbook. New York: New York University Press, 1959. Print.
Derleth, August William. The Concord Rebel: A Life of Henry D. Thoreau. Philadelphia: Chilton, 1962. Print.
Richardson, Robert D. Henry Thoreau: A Life of the Mind. Berkeley: University of California Press, 1986. Print.
Ruland, Richard: Twentieth-Century Interpretations of Walden: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1968. Print.
Buell, Lawrence. The Environmental Imagination: Thoreau, Nature Writing, and The Formation of American Culture. Cambridge: Belknap-Harvard University Press, 1995. Print.
Crowley, J. Donald. Nathaniel Hawthorne. London: Routledge and Kegan Paul, 1971. Print.
Reynolds, Larry J. A Historical Guide to Nathaniel Hawthorne. Oxford: Oxford University Press, 2001. Print.
Turner, Arlin. Nathaniel Hawthorne: An Introduction and Interpretation. New York: Barnes and Noble, 1961. Print.
Levin, Harry. The Power of Blackness: Nathaniel Hawthorne, Edgar Allan Poe, Herman Melville. Athens: Ohio University Press, 1958. Print.
Dunne, Michael. Hawthorne?s Narrative Strategies. Jackson: University of Mississipi, 1995. Print.
Sanderlin, George. Washington Irving: As Others Saw Him. New York: Coward, McCann & Geoghegan, 1975. Print.
Walker, Warren S. James Fenimore Cooper: An Introduction and Interpretation.
New York: Barnes and Noble, 1962. Print.
Bewley, Marius. Masks and Mirrors: Essays in Criticism. New York: Atheneum,
1970. Print.
Tyrus, Hillway. Herman Melville. New York: Twayne, 1963. Print.
Parker, Hershel. Herman Melville: A Biography. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1996. Print.
Jehlen, Myra. Herman Melville: A Collection of Critical Essays. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1994. Print.
Hayes, Kevin J. The Critical Response to Herman Melville?s Moby-Dick. Westport: Greenwood, 1994. Print.
Davis, Clark. After the Whale: Melville in the Wake of Moby-Dick. Tuscaloosa: University of Alabama Press, 1995. Print.
Lebowitz, Alan. Progress into Silence: A Study of Melville?s Heroes. Bloomington: Indiana University Press, 1970. Print.
Hoffman, Daniel. Form and Fable in American Fiction. Charlottesville: University Press of Virginia, 1994. Print.
Foster, Richard Jackson. Six American Novelists of the Nineteenth Century: An Introduction. Minneapolis: University of Minneapolis Press, 1968. Print.
Gura, Philip F. The Crossroads of American History and Literature. Pennsylvania: Pennsylvania State University Press, 1996. Print.
Ruland, Richard. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York: Viking, 1991. Print.
Gilmore, Michael, T. American Romanticism and the Marketplace. Chicago: The University of Chicago Press, 1985.
Print.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav260
Devam115
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav236
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık23570
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü301
Toplam İş Yükü / 3010,03
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4  X   X  
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X  
P8    X  
P9     
P10    X  
P11  X   X   X
P12     
P13