Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Amerikan yaşam ve kültürü hakkında son yüz elli yıl içinde yazılmış çeşitli eserleri tartışabileceklerdir. 2) yazarların Amerika hakkındaki görüşlerinin, kendi sosyo-kültürel birikimleri tarafından nasıl şekillendiğini tartışabileceklerdir. 3) genelde diğer kültürler, özelde Amerikan kültürü hakkındaki görüşlerinin kendi sosyo-kültürel birikimleri tarafından nasıl şekillendiğini kavrayabileceklerdir. 4) Amerikan tarihi, toplumu ve kültürü üzerine yazılmış çeşitli metinlerin incelenmesi yoluyla, kültürlerarası iletişimi eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders Amerikan kültürünün, hem Amerikalıların kendileri hem de o kültüre dışarıdan bakanlar tarafından nasıl temsil edildiğini değişik metinlerde inceler. Dersin amacı, öğrencilerin metinleri kültürlerarası iletişim kavramı çerçevesinde karşılaştırmalı olarak incelemelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Alexis De Tocqueville, Democracy in America, Volume II, Book 2; James Wood, ?Tocqueville in America?
3. Hafta
Knut Hamsun, ?The Cultural Harvest? ve ?Conclusion," The Cultural Life of Modern America; Harald Naess, ?Knut Hamsun and America? in Scandinavian Studies
4. Hafta
Henry James, ?New York Revisited? ve ?New York: Social Notes,? The American Scene; Colm Toibin, ?Introduction: Henry James?s New York? from The New York Stories of Henry James
5. Hafta
Richard Skues, ?Clark Revisited: Reappraising Freud in America,? After Freud Left; Adam Curtis, The Century of the Self?Part 1: ?Happiness Machines? (2002)
6. Hafta
Sunumlar
7. Hafta
James Baldwin, ?Encounter on the Seine,? ?Equal in Paris,? ve ?Stranger in the Village,? Notes of a Native Son; Elizabeth Esris, ?Scrutinizing America from Paris,? France Revisited; Önerilen film: Raoul Peck, I Am Not Your Negro (2016)
8. Hafta
Jean Paul-Sartre, ?Americans and Their Myths,? The Nation; Simone de Beauvoir, ?January 25th, 26th, 27th? and ?February 1st - 4th, 11th, 12th,? America Day by Day
9. Hafta
Enis Batur: Amerika Büyük Bir Şaka, Sevgili Frank, Ama Ona Ne Kadar Gülebiliriz?
10. Hafta
Jean Baudrillard, ?Vanishing Point? America; Slavoj Zizek, ?Welcome to the Desert of the Real? from The Universal Exception
11. Hafta
Sunumlar
12. Hafta
Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Batur, Enis. Amerika Büyük Bir Şaka, Sevgili Frank, Ama Ona Ne Kadar Gülebiliriz. İstanbul: Remzi, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Proje,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
30
Devam
1
10
Makale Sunuşu
2
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
30
60
Makale Sunuşu
2
25
50
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ