Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ AMER501 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Merve Sarıkaya Şen
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) edebiyat ve kültür çalışmalarında kullanılan çeşitli eleştirel yaklaşımları (metin, yazar ve okur odaklı yaklaşımlar, tarihsel ve kültürel kuramlar) tartışabileceklerdir.
2) eleştirel yaklaşımlar kullanarak edebiyat ve kültür alanında araştırma konularını geliştirebileceklerdir.
3) araştırma malzemesini tutarlı bir tartışma içeren akademik yazıya dönüştürebileceklerdir.
4) yüksek lisans tez konularında araştırma yapabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilerin olası tez alanlarını ve bunlara yönelik kaynakları belirlemelerini, bu alanlar üzerinde yapacakları araştırmanın çerçevesini ve savlarını oluşturmalarını sağlamaktır. Araştırma ve tez yazma teknikleri üzerine yapılacak uygulamalı çalışmaların yanı sıra, edebiyat ve kültür çalışmalarına yaklaşımlar kuramsal olarak ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Araştırma ve Yazma Teknikleri
2. Hafta Araştırma Kaynakçaları: MLA, APS ve Chicago Modelleri
3. Hafta Metin Analizi: Çeşitli Yaklaşımlar
4. Hafta Metin Analizi: Çeşitli Yaklaşımlar
5. Hafta Proje 1: Sunumlar
6. Hafta Metin Analizi: Eleştiri Kuramları
7. Hafta Metin Analizi: Eleştiri Kuramları
8. Hafta Proje 2: Sunumlar
9. Hafta Araştırma ve Yazma: Öğrenciler Tarafından Yazılmış Projelerin Analizi
10. Hafta Araştırma ve Yazma: Öğrenciler Tarafından Yazılmış Projelerin Analizi
11. Hafta Araştırma ve Yazma: Öğrenciler Tarafından Yazılmış Projelerin Analizi
12. Hafta Final Sınavı Projesi: Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDerste ana kaynak olarak incelenecek yazınsal metinler dersi verecek öğretim elemanı tarafından belirlenecektir.

Altick, Richard D., and John J. Fenstermarker. The Art of Literary Research. New York, Norton, 1993.

Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. Chicago, U of Chicago P, 1995.

Bressler, Charles E. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. 4th ed., Upper Saddle River, NJ, Prentice Hall, 2007.

Gibaldi, Joseph. Introduction to Scholarship in Modern Languages and Literatures. New York, MLA, 1992.

Guerin, Wilfred L., et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. Oxford, Oxford UP, 1992.

Harner, James. Literary Research Guide: A Guide to Reference Sources for the Study of Literature in English and Related Topics. New York, MLA, 1993.

Selden, Raman, ed. The Theory of Criticism from Plato to the Present: A Reader. Harlow, Longman, 1988.

Staton, Shirley, ed. Literary Theories in Praxis. Pennsylvania, U of Pennsylvania P, 1987.

Yücel, Tahsin. Eleştiri Kuramları. İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev210
Proje250
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler2510
Proje2510
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14342
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2    X   X   X
P3      X   X
P4    X   X   X
P5      X   X
P6  X   X   X   X
P7    X   X  
P8        X
P9    X   X   X
P10        X
P11  X   X   X   X
P12    X   X   X
P13    X   X   X