Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) edebiyat ve kültür çalışmalarında kullanılan çeşitli eleştirel yaklaşımları (metin, yazar ve okur odaklı yaklaşımlar, tarihsel ve kültürel kuramlar) tartışabileceklerdir. 2) eleştirel yaklaşımlar kullanarak edebiyat ve kültür alanında araştırma konularını geliştirebileceklerdir. 3) araştırma malzemesini tutarlı bir tartışma içeren akademik yazıya dönüştürebileceklerdir. 4) yüksek lisans tez konularında araştırma yapabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilerin olası tez alanlarını ve bunlara yönelik kaynakları belirlemelerini, bu alanlar üzerinde yapacakları araştırmanın çerçevesini ve savlarını oluşturmalarını sağlamaktır. Araştırma ve tez yazma teknikleri üzerine yapılacak uygulamalı çalışmaların yanı sıra, edebiyat ve kültür çalışmalarına yaklaşımlar kuramsal olarak ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Araştırma ve Yazma Teknikleri
2. Hafta
Araştırma Kaynakçaları: MLA, APS ve Chicago Modelleri
3. Hafta
Metin Analizi: Çeşitli Yaklaşımlar
4. Hafta
Metin Analizi: Çeşitli Yaklaşımlar
5. Hafta
Proje 1: Sunumlar
6. Hafta
Metin Analizi: Eleştiri Kuramları
7. Hafta
Metin Analizi: Eleştiri Kuramları
8. Hafta
Proje 2: Sunumlar
9. Hafta
Araştırma ve Yazma: Öğrenciler Tarafından Yazılmış Projelerin Analizi
10. Hafta
Araştırma ve Yazma: Öğrenciler Tarafından Yazılmış Projelerin Analizi
11. Hafta
Araştırma ve Yazma: Öğrenciler Tarafından Yazılmış Projelerin Analizi
12. Hafta
Final Sınavı Projesi: Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Derste ana kaynak olarak incelenecek yazınsal metinler dersi verecek öğretim elemanı tarafından belirlenecektir.
Altick, Richard D., and John J. Fenstermarker. The Art of Literary Research. New York, Norton, 1993.
Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. Chicago, U of Chicago P, 1995.
Bressler, Charles E. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. 4th ed., Upper Saddle River, NJ, Prentice Hall, 2007.
Gibaldi, Joseph. Introduction to Scholarship in Modern Languages and Literatures. New York, MLA, 1992.
Guerin, Wilfred L., et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. Oxford, Oxford UP, 1992.
Harner, James. Literary Research Guide: A Guide to Reference Sources for the Study of Literature in English and Related Topics. New York, MLA, 1993.
Selden, Raman, ed. The Theory of Criticism from Plato to the Present: A Reader. Harlow, Longman, 1988.
Staton, Shirley, ed. Literary Theories in Praxis. Pennsylvania, U of Pennsylvania P, 1987.
Yücel, Tahsin. Eleştiri Kuramları. İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
10
Proje
2
50
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
5
10
Proje
2
5
10
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
3
42
Toplam İş Yükü
159
Toplam İş Yükü / 30
5,3
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ