DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı ekonomi politik perspektiflerinden Avrupa Birliği'nin tarihsel gelişimiyle ilgili eleştirel analiz yapılabilecek bilgi ve yetenek kazanır. 2) Ulusal ve uluslararası düzeyde ekonomi politikaların geliştirilmesine ve uygulanmasına dair aktörler, yapılar ve süreçler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders Avrupa bütünleşmesini, genişlemesini ve derinleşmesini ekonomi politik kavramları ile değerlendirir. Ders özellikle bütünleşme sürecinin sermaye öncülüğünde işleyen doğasına vurgu yapar ve bunu genel küreselleşme bağlamında değerlendirir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Ekonomi Politike Bakmak; Ekonomi Politikten Bakmak | 2. Hafta | Avrupa Birliği'ne Ekonomi Politik Perspektiften Bakmak | 3. Hafta | Avrupa Birliği: Bütünleşme Ekseni olarak Ekonomi I - EMU'ya kadar | 4. Hafta | Avrupa Birliği: Bütünleşme Ekseni olarak Ekonomi I - EMU'dan sonra | 5. Hafta | Avrupa Birliği Ekonomisi ve Üye Devletler: Farklı Yaklaşımlar I | 6. Hafta | Avrupa Birliği Ekonomis ve Üye Devletler: Farklı Yaklaşımlar II | 7. Hafta | EMU'nun Politik ve Kurumsal Açıkları | 8. Hafta | Politikalar, Kurumlar ve Euro | 9. Hafta | Avrupa Merkez Bankası, Rolü ve Konumu | 10. Hafta | Ulusal Ücret Belirleme Politikaları ve EMU | 11. Hafta | EMU: Piyasalar karşısında Devletler? | 12. Hafta | Sunum | 13. Hafta | Sunum | 14. Hafta | Tekrar - Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Jerry A. Frieden, "One Union One Europe?", European Union Politics (2004), pp. 1-16. Stephen Gill, "the Emerging World Order and European Change," http://socialistregister.com/socialistregister.com/files/SR_1992_Gill.pdf Jerry A. Frieden, "One Europe One Vote?" European Union Politics (2004), pp. 261-176. Colin Crouch, After the Euro, Shaping Institutions for Governance in the Wake of Euopean Monetary Union
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 2 | 60 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 60 | 120 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |