DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | . Servıs Servıs
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) fayda fonksiyonunda para, nakit para, örtüşen nesiller modeli, dinamik yapışkan fiyat modeli ve reel iş çevrimleri modeli gibi farklı türde ekonomik yaklaşımlar ile para politikasında ileri düzey konuları incelemektedir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Ders dünya ekonomisindeki iktisadi ve finansal gelişmeleri kavrama, sorunlari çözümleme, çözüme yönelik politika seçeneklerini değerlendirebilme ve somut öneriler geliştirebilme becerisini modern analiz teknikleriyle ogretir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ekonomide Paranın Kısa ve Uzun Dönem Etkisi | 2. Hafta | Fayda Fonksiyonunda Para | 3. Hafta | Fayda Fonksiyonunda Para Devam | 4. Hafta | Nakit Para Modeli | 5. Hafta | Nakit Para Modeli Devam | 6. Hafta | Örtüşen Nesiller Modelinde Para | 7. Hafta | Örtüşen Nesiller Modelinde Para Devam | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Dinamik Yapışkan Fiyat Modelleri | 10. Hafta | Dinamik Yapışkan Fiyat Modelleri Devam | 11. Hafta | Finansal Krizler ve Reel İş Çevrimleri Modeli | 12. Hafta | Finansal Krizler ve Reel İş Çevrimleri Modeli Devam | 13. Hafta | Enflasyonun Belirlenmesi, Optimal Enflasyon Oranı | 14. Hafta | Enflasyonun Belirlenmesi, Optimal Enflasyon Oranı Devam |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Walsh, C. E. (2003). Monetary Theory and Policy. MIT Press Gali J. (2008). Monetary Policy, Inflation, and the Business Cycle. Princeton University Champ, B. and S. Freeman (2001). Modelling Monetary Economics. Cambridge University Press. Özatay F. (2019). Parasal İktisat: Kuram ve Politika. Elif Yayinevi |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 55 | 55 | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |