Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İktisat Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OYUN TEORİSİ EKON553 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I. Servıs Servıs
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) ekonomide kullanılan oyun teorisi modellerinin kullanılışlarını öğrenirler. Nash dengesinin, eksiksiz sıralı dengenin, pazarlıkların, bayesgil nash dengesinin, açık arttırmanın ve kusursuz bayesgil dengenin ekonomik problemlerde kullanımını kavrarlar.
2) ekonomide kullanılan oyun teorisi modellerinin çözüm ve analiz biçimlerini öğrenirler. Oligopoli, zaman tutarlı makroekonomik politikalar, açık arttırma, pazarlık ve benzer problemlerin çözümlerini kavrarlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders temel olarak öğrencilere yüksek lisans düzeyindeki oyun teorisini ve stratejik düşünmeyi öğretme amacı gütmektedir. Baskınlık, geriye doğru çıkarsama, Nash dengesi, taahhüt, kredibilite, asimetrik bilgi ve ün konuları işlenen derslerde ele alınmaktadır. Ayrıca bu konular sınıfta yapılan deneylerle de uygulamaya dökülmektedir. Ders boyunca işlenen başlıklarda özellikle ekonomi ile ilgili konulardan olmak üzere, aynı zamanda politikadan ve gündelik yaşamdan temel örnekler kullanılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Oyun Teorisine Giriş
2. Hafta Tam bilgili statik oyunlar ve Nash dengesi
3. Hafta Tam bilgili statik oyunlar: Uygulamalar
4. Hafta Karma Stratejiler
5. Hafta Tam ve mükemmel bilgili dinamik oyunlar
6. Hafta Tekrarlayan oyunlar
7. Hafta Tam bilgili ve mükemmel olmayan bilgili dinamik oyunlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Eksik bilgili statik oyunlar: Bayesyen Nash dengesi
10. Hafta Eksik bilgili statik oyunlar: Uygulamalar
11. Hafta Eksik bilgili dinamik oyunlar: Mükemmel Bayesyen Nash dengesi
12. Hafta Sinyalleme oyunları
13. Hafta Eksik bilgili dinamik oyunlar: Diğer uygulamalar
14. Hafta Davranışsal oyun teorisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRobert Gibbons, Game Theory for Applied Economists, 1992.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık17070
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler15555
Toplam İş Yükü301
Toplam İş Yükü / 3010,03
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4  X  
P5  X  
P6  X   X
P7  X   X
P8  X   X
P9  X   X
P10