Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekolojik iç mekan peyzaj tasarımı konusunda yüksek lisans seviyesinde gerekli bilgileri kazanır, analizi, değerlendirmeyi ve sonuçlar çıkarmayı öğrenir 2) İç mekan ekolojik peyzaj tasarımının sürdürülebilir insan ve bitki yaşamı ile ilişkisi hakkında bilgi birikimini elde eder 3) İç mekanlarda yaşam koşullarının bozulmasına yol açan yapısal ve ilişkisel koşulların karakterini anlar ve sunulan ve kullanılan çözümler ve uygulamaların anlamları ve sonuçları üzerinde sistemli ve tutarlı düşünme yeteneğini geliştirir 4) Sürdürülebilirliğe uygun estetik, pratik, çevresel ve duygusal beklentileri karşılayan iç mekan tasarımı ve düzenlemesi duyarlılığı ve bilgisini kazanır 5) Tasarım ve inşa aşamalarında önleyici tedbirlerin alınması için gerekli bilgileri öğrenir. 6) Tüm yukarıdakilerin sonucu olarak, iç mekanlarda ekolojik peyzaj tasarımın ve sürdürülebilir yaşamın anlamını, önemini ve değerini anlayan, bu anlayışla gelen duyarlılıkla yaşamı süresince iş/profesyonel faaliyetlerini düzenlemeyi seçen bir birey yetişmiş olur
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders, iç mekan ekolojik peyzaj tasarımını irdelemek ve sürdürülebilir insan ve bitki yaşamı ile ilişkisi hakkında ileri bilgiler ve tartışmalar sunmak için hazırlanmıştır. Bunu yaparken özellikle şu konular üzerinde duruldu:
-iç mekanlarda sürdürülebilir yaşam koşullarının bozulmasına ve ortadan kalkmasına yol açan endüstriyel koşullar ve ilişkiler ve bu koşullarla mücadele,
-sürdürülebilir tasarımın inşası ve uygulaması yoluyla estetik, pratik, çevresel ve duygusal gereksinimleri karşılama,
-tasarım ve inşa aşamalarında önleyici tedbirlerin kullanılması,
-inşa aşamasında ve sonrasında ortaya çıkan beklenmeyen sorunların üstesinden gelinmesi ve
-sürdürülebilirlik için bakım ve onarım konuları.
Ders, hem görsel sunumlar eşliğinde, anlatım ve tartışmalar hem de ekolojik peyzaj tasarımı olan mekanların gezilip incelenmesi ve değerlendirilmesi biçiminde olacaktır. Dersin tamamlanmasından sonra, öğrenciler dönem boyunca sunulan ve tartışılan konuları uygun şekilde anlama ve anlamlı bir şekilde değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
-Ders ve öğrenci sorumlulukları hakkında bilgilendirme
2. Hafta
-İlgili kavramsal açıklama ve tartışmalar: Peyzaj, peyzaj tasarımı (landscaping), iç mekan peyzajı, ekoloji, ekosistemler, ekolojik peyzaj ve diğerleri
3. Hafta
-Peyzaj tasarım türleri ve özellikleri: Örneğin Kent peyzaj tasarımı, ekolojik tasarım, iç mekan tasarımı
4. Hafta
-İç mekanlar; iç mekanlarda peyzaj tasarımının anlamı ve kapsamı; sürdürülebilirliğin iç mekan tasarımındaki yeri ve önemi; tüm bunların sürdürülebilir yaşam (bitki yaşamı dahil) ile bağı
5. Hafta
-İç mekan peyzaj tasarımında kullanılan öğeler; öğelerin, özellikle bitkiler ve iç mekandaki işlevleri/faydaları/görevleri
6. Hafta
-İç mekan için bitki kültürü; süs bitkileri ve ticari bitkiler; iç mekanda bitki yaşamı için gerekli fiziksel çevre düzenlemesi; iç mekan düzenlemesi için amaçlı bitki seçimi
7. Hafta
-Ara sınav
8. Hafta
-İç mekan tasarımın temel doğası: bitki dokusu, renk ve diğer özellikleri; materyal seçimi; bitki yerleştirme, ışık, ağırlık ve diğer öğeler.
9. Hafta
-Sürdürülebilir yaşam için iç mekan eko-peyzaj tasarım prensipleri: Ekoloji prensibi, Peyzaj prensibi, artistik prensibi, mekana adaptasyon/uyum prensibi
10. Hafta
-İç mekan ekolojik peyzaj türlerinin uygulamaları: Genel yaşam alanları, ekolojik yeşil üniversite, ekolojik restoran, ekolojik otel, ekolojik iş yeri, iç mekan ekolojk park ve diğerleri;İç mekan ekolojik peyzaj sanhe tarzları.
11. Hafta
-Sürdürülebilir yaşam için iç mekan peyzaj bakım ve onarım
12. Hafta
-Ankarada iç mekan peyzaj tasarımı olan seçilmiş iki mekanın yerinde incelenmesi I
13. Hafta
-Ankarada seçilmiş iki mekanın yerinde incelenmesi II
14. Hafta
-İncelenen mekanların öğrenciler tarafından analiz ve değerlendirmesinin sınıf içi sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tek bir zorunlu kaynakla kısıtlı kalma yerine, haftalara uygun birden fazla farklı kaynaklar kullanılacaktır. Öğrenciler önerilen kaynaklar dışında, kendileri her haftayla ilgili kaynaklar okuyarak derse hazırlı gelmekle sorumludur. Aşağıdaki kaynaklar öğrencilere dijital olarak verilecektir: -Analysis of indoor ecological landscape design principles (Bianling Zhang) -Interior softscaping (Surendra Nath) -Exploring Various Landscape Design and its Characteristics (Ramachandran Manickam ve diğerleri) -Interior Landscape Installation and Maintenance -Analysis of the integration of indoor ecological landscape design and interior decoration design (Qiu Zhenfeng) -Interior Landscape Techniques and Its Contribution to The Interior Places Environmentally (Amany A. Mohamed) İnternet kaynakları -United Nations (www.un.org) -United Nations Development Program (www.undp.org) -Global Issues (www.globalissues.org) -EU Sustainable Development Goals https://ec.europa.eu/info/strategy/internationalstrategies/sustainable-development-goals_en -EU Environmental Policy summaries https://eurlex.europa.eu/summary/chapter/20.html -European Green Deal https://ec.europa.eu/info/energy-climatechange-environment_en -European Environment Agency https://www.eea.europa.eu/ -Organization for Economic Cooperation and Development, (OECD) Environment Directorate - https://www.oecd.org/environment/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
25
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
20
20
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
55
55
Ödevler
1
38
38
Sunum (Hazırlık dahil)
1
30
30
Toplam İş Yükü
309
Toplam İş Yükü / 30
10,3
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ