DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Rıza Fatih Mendilcioğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı ve değişken ihtiyaç kıstaslarına sahip mekanların aydınlatma tasarımlarını öğrenecekler 2) Esnek ve değişken mekanların aydınlatma tekniklerini öğrenecekler 3) Özel mekanların aydınlatma tasarımlarını sadece teorik olarak değil laboratuar şartlarında, uygulamalı olarak, neden-sonuç ilişkileri ile göreceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, başta hastane,müze gibi özel ve farklı ihtiyaç kriterlerine sahip mekanların aydınlatma tasarımlarını değişken senaryo ve işlevlere göre araştırmaktır. Bununla beraber söz konusu mekanların aydınlatma tasarımlarını sadece teorik olarak değil aynı zamanda dijital ve laboratuar ortamında irdelemek ve belirli standartları oluşturmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1 Tanışma | 2. Hafta | 2 Mekan Aydınlatması Giriş(Yapay ve doğal)- Özel mekanlar | 3. Hafta | 3 Sağlık Yapıları Aydınlatması | 4. Hafta | 4 Müze ve benzeri mekanların aydınlatılması | 5. Hafta | 5 Diğer Mekanların Aydınlatılması | 6. Hafta | 6 Dönem Projesinin verilmesi | 7. Hafta | 7 Dönem Projesinin Dialux?e aktarımı | 8. Hafta | 8 Dönem Projesinin Dialux?e aktarımı ve kriterlerin belirlenmesi | 9. Hafta | 9 Ara Sınav | 10. Hafta | 10 Kriterleirn Değerlendirilmesi | 11. Hafta | 11 Projelerin Sanal Laboratuar ortamına değerlendirilmesi | 12. Hafta | 12 Projelerin Sanal Laboratuar ortamına değerlendirilmesi-2 | 13. Hafta | 13 Projelerin Önemli bölümlerinin Gerçek Laboratuar ortamında belirlenmesi | 14. Hafta | 14 Projelerin Önemli bölümlerinin Gerçek Laboratuar ortamında belirlenmesi | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | IESNA 2019 Dalke, H.(2018)Lighting And Colour For Hospital Design Hopkinson,E(2016) Hospital Lighting Loe,D.(2000) Hospitals in the Best Light: An Introduction to Hospital Lighting Saunders,D(2020) Museum Lighting
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 2 | 20 | Toplam(%) | | 20 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | 2 | 3 | 6 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 3 | 6 | Makale İnceleme | 9 | 5 | 45 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 9 | 3 | 27 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |