Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) parametrik tasarım ve algoritmik tasarım anlayışlarının iç mekan tasarımına getirdiği olanakları öğrenecekler 2) Yapı ile ilgili tüm verilerin dijital tasarım aracılığı ile iç mekan tasarımında kullanılmasını öğrenecekler. 3) Yapı ile ilgili tüm verilerin dijital tasarım aracılığı ile nasıl biçim kaynağı olarak kullanılabileceğini hem kuramsal hem de uygulamalı olarak öğrenecekler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Algoritmik tasarım ve parametrik tasarım gibi başlıca dijital mimarlık anlayışlarının iç mekan tasarımı ile ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak araştırmaktır. Dijital tasarımın temelini oluşturan bilginin iç mekanlara çağdaş bir tasarım anlayışı çerçevesinde sayısal olarak yansıtılması ve yorumlanması, içmimarlığın farklı disiplinler olan ilişkilerinin irdelenmesi bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
DİJİTAL MİMARLIK KURAMI- DİJİTAL MİMARLIK
2. Hafta
DİJİTAL MİMARLIK KURAMI-GÜNCEL DİJİTAL MİMARLIK
3. Hafta
ALGORITMIK VE PARAMETRIK TASARIM, PARAMETRIK MODELLEME VE PARAMETRIK GEOMETRI
4. Hafta
PARAMETRIK TASARIM: AYNILIKLAR, FARKLILIKLAR VE SÜREÇLER
5. Hafta
PARAMETRİK MİMARİ TASARIM TANIMLARI VE OLASI PROBLEM ALANLARI
Burry, Mark (2011). Scripting Cultures: Architectural Design and Programming, AD Primer, West Sussex, UK.:John Wiley and Sons. Oxman,R.,Oxman,R.(2014).Theories Of The Digital in Architecture, Cornwall :TJ Int.Limited Schumacher,P.(2013.,Parametric Semiology ? The Design of Information Rich Environments, on P. L. Eiroa & A.Sprecher ,Architecture in Formation? On the Nature of Information in Digital Architecture Terzidis, K.(2003). Expressive Form: A Conceptual Approach to Computational Design, London:Spon Press. Mitchell, W. & McCullough, M. Digital Design Media (Architecture) (NY: John Wiley), 1994. Beckmann, J. (ed.), The Virtual Dimension (NY: Princeton Arch. Press), 1998. Benedikt, M. Cyberspace: First Steps (Cambridge:The MIT Press), 1999. Lynn, G., Animate Form, (NY: Princeton Arch. Press), 1999. Engeli, M. Bits and Spaces (Zurich: Birkhauser), 2001. Rahim, A., Contemporary Techniques in Architecture (Architectural Design: Academy Press), 2002. Liearopoulos-legendre, G. The book of surfaces, (Architectural Association), 2003 Reeser,A., Schafer, A., New Technologies, new architectures (Praxis, praxis) 2004 Kolarevic, B. (ed.), Architecture in the Digital Age: Design and Manufacturing (NY: Taylor & Francis), 2005. Terzidis, K. Algorithmic Architecture (Arch. Press), 2006. Rahim,A., Catalytic Formations (NY: Taylor&Francis), 2006
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
2
20
Toplam(%)
20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
20
Finalin Başarıya Oranı(%)
80
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
12
168
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
8
8
Makale İnceleme
9
5
45
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
9
3
27
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ