Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SÖZLÜ TARİHTE MEKÂNSAL ARAŞTIRMA VE ANLATI OLUŞTURMA İMB564 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu ders katılımcılarına bir alt uzmanlık alanını tanıtır. Böylelikle sözlü tarih yönteminin bir araştırma yöntemi olarak mekansal yapılanma ile çalışılması aşamasında salt belgeye odaklanan, kullanıcı ve alt verileri saptanmamış çalışmalara karşılık bütüncül bir dönemi, yapılanmayı, sosyal çözümlemeye ilişkin veri elde etmek amacı taşır.
2) Literatüre tekil yönlü bir bakış yerine çoğulcu bakışla düzenlenmiş yeni bir belge sunar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, sözlü tarih yönteminin mekansal içerikle birlikte araştırma stratejilerinin literatür ve saha araştırması pratiğini içerir. Yürütücü ile birlikte tanımlanan problem tanımı, sözlü tanıklıklarda mülakat aşamaları/türleri, belgeleme yöntemleri, arşivleme, anlatıya dönüştürme aşamalarını uygulamalı olarak öğrenirler. Ders, sözlü tanıklıkları ve mekansal içeriği tartışarak veri toplama, analiz etme ve yazım süreçlerini kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriği, işleniş biçimi ve değerlendirme yönteminin aktarılması
2. Hafta Taking My Place/Talking Your Place: Race, Research, and Indigenous Architectural History | Tartışma. Kelly Greenop
3. Hafta Perils of the transcript by Raphael Samuel | Tartışma.
4. Hafta Documentation of Historic Structures | Tartışma. Paula Stoner Reed
5. Hafta Kuramsal altyapı ile argüman oluşturma? Konu önerileri, Veri toplama| | Literatür Taraması Önerisi. Tartışma.
6. Hafta On being a good interviewer: empathy, ethics and the politics of oral history| Tartışma. Carrie Hamilton
7. Hafta Ön Araştırma | Araştırma Gündemi Taslak Sunum | Pilot Görüşme Hazırlığı
8. Hafta At the Threshold of Moral Doors: Crossing into Rural Turkish Cypriot Women?s Spaces| Ceren Kürüm. Tartışma
9. Hafta Spoken-not-spoken, Written-not-written: From Gossip and Rumor to Architectural History between Margin and Center| Igea Troiani
10. Hafta Interpretation: The Making Of History| Paul Thompson. Tartışma.
11. Hafta Örneklemlerin Analizi
12. Hafta Örneklem Verilerinin Değerlendirilmesi, Analiz Aşamaları. Tartışma
13. Hafta Örneklem Verilerinin Değerlendirilmesi, Analiz Aşamaları. Tartışma
14. Hafta Final Sunum (Dönem Sonu + Finallenmiş Makale Teslimi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARIn Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press.
Reed, P. (1982). Documentation of Historic Structures. Bulletin of the Association for Preservation Technology, 14(4), 19-22. doi:10.2307/1493898
Oral History journal: OHJ@50 (2019) The Voice Of History 1969-2019 l Published by the Oral History Society, c/o Department of History Royal Holloway, University of London,
Egham Hill, Egham TW20 0EX In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEleştirel Okuma, Anlatım,Tartışma,Dönem Ödevi,Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Ödev150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav155
Kısa Sınavlara hazırlık1410140
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi7749
Final Sınavına Hazırlık14342
Ders Saati7749
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler
Toplam İş Yükü290
Toplam İş Yükü / 309,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4   
P5  X   X
P6  X   X
P7   
P8   
P9   
P10