Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dersin sonunda öğrenciler kaynağı üretmeyi/ortaya çıkarmayı, araştırma sorusuyla, hedef ve kapsamını sözlü tarih metodolojisi ile tartışır. 2) Araştırma yönteminin alt mekanizmalarını mekanla irdeler; karma yapı tartışılır. 3) Kuramsal bilgi ile desteklenen araştırma sorusu, sözlü tarih yöntemi ile ele alınır. 4) Yapısal, bağlamsal ve fiziki varlığı ile mekanı tarihsel bileşenleri ile belgeleyecek verileri saptayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders sözlü tarih teorisi ve metodolojisine odaklanacaktır. Öğrencileri, yöntemin sunduğu alternatif araştırma stratejilerini keşfetmeye davet edecek, belgelerin sunmakta olduğu malzemeleri tanıştıracak ve/veya onların üretimi üzerine yoğunlaşan kuramsal yaklaşımı üzerinde tartışmalar sürdürülecektir. Böylece kadın çalışmaları, çocukluk, travma ve olay temelli hafıza mekanları bu alt çalışma gündemleriyle araştırılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriği, işleniş biçimi ve değerlendirme yönteminin aktarılması
2. Hafta
Irrecoverable Inhabitants| Tartışma. Walter Benjamin
3. Hafta
Istor and Community | Tartışma. Paul Thompson
4. Hafta
Oral History: How and Why It Was Born; The Uses Of Oral History | Tartışma. Alan Nevins Lance
5. Hafta
What Makes Oral History Different | Tartışma. Alessandro Portelli
6. Hafta
Problems Of Method In Oral History | Tartışma. Paul Thompson
7. Hafta
Araştırma Gündemi Taslak Sunum
8. Hafta
Kolektif Hafıza ve Bireysel Hafıza | Tartışma. Maurice Halbwachs
9. Hafta
Kolektif Hafıza ve Tarihsel Hafıza | Tartışma. Maurice Halbwachs
10. Hafta
Discourses, Ephemeral Sources, and Other Traces| J.M. Richards
11. Hafta
Araştırma Gündemi Taslak Sunum
12. Hafta
Örneklem Yöntemleri (Olasılık/Olasık Dışı)
13. Hafta
Hikayeye Dönüştürme-Yorumlama-Mekansal Analiz | John Creswell
14. Hafta
Araştırma Gündemi Final Sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Rice, C. (2007). The emergence of the interior: Architecture, modernity, domesticity. London: Routledge. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Dunaway, D. K. (1998). Oral history: An interdisciplinary anthology. Walnut Creek: Altamira Press. In Perks, R., & In Thomson, A. (2016). The oral history reader. Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Çev. Barış, B., Halbwach, M. (2017), Le Memoire Collective, Heretik Yayıncılık, İst In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, Calif: Sage