Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SÖZLÜ TARİHTE YÖNTEM, KURAM VE MEKÂN İMB563 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenciler kaynağı üretmeyi/ortaya çıkarmayı, araştırma sorusuyla, hedef ve kapsamını sözlü tarih metodolojisi ile tartışır.
2) Araştırma yönteminin alt mekanizmalarını mekanla irdeler; karma yapı tartışılır.
3) Kuramsal bilgi ile desteklenen araştırma sorusu, sözlü tarih yöntemi ile ele alınır.
4) Yapısal, bağlamsal ve fiziki varlığı ile mekanı tarihsel bileşenleri ile belgeleyecek verileri saptayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders sözlü tarih teorisi ve metodolojisine odaklanacaktır. Öğrencileri, yöntemin sunduğu alternatif araştırma stratejilerini keşfetmeye davet edecek, belgelerin sunmakta olduğu malzemeleri tanıştıracak ve/veya onların üretimi üzerine yoğunlaşan kuramsal yaklaşımı üzerinde tartışmalar sürdürülecektir. Böylece kadın çalışmaları, çocukluk, travma ve olay temelli hafıza mekanları bu alt çalışma gündemleriyle araştırılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriği, işleniş biçimi ve değerlendirme yönteminin aktarılması
2. Hafta Irrecoverable Inhabitants| Tartışma. Walter Benjamin
3. Hafta Istor and Community | Tartışma. Paul Thompson
4. Hafta Oral History: How and Why It Was Born; The Uses Of Oral History | Tartışma. Alan Nevins Lance
5. Hafta What Makes Oral History Different | Tartışma. Alessandro Portelli
6. Hafta Problems Of Method In Oral History | Tartışma. Paul Thompson
7. Hafta Araştırma Gündemi Taslak Sunum
8. Hafta Kolektif Hafıza ve Bireysel Hafıza | Tartışma. Maurice Halbwachs
9. Hafta Kolektif Hafıza ve Tarihsel Hafıza | Tartışma. Maurice Halbwachs
10. Hafta Discourses, Ephemeral Sources, and Other Traces| J.M. Richards
11. Hafta Araştırma Gündemi Taslak Sunum
12. Hafta Örneklem Yöntemleri (Olasılık/Olasık Dışı)
13. Hafta Hikayeye Dönüştürme-Yorumlama-Mekansal Analiz | John Creswell
14. Hafta Araştırma Gündemi Final Sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRice, C. (2007). The emergence of the interior: Architecture, modernity, domesticity. London: Routledge.
Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history.
Dunaway, D. K. (1998). Oral history: An interdisciplinary anthology. Walnut Creek: Altamira Press.
In Perks, R., & In Thomson, A. (2016). The oral history reader.
Thompson, P. R., & Bornat, J. (2017). The voice of the past: Oral history. Çev. Barış, B.,
Halbwach, M. (2017), Le Memoire Collective, Heretik Yayıncılık, İst
In Gosseye, J., In Stead, N., & In Van, . P. D. (2019). Speaking of Buildings: Oral History in Architectural Research. New York: Princeton Architectural Press.
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, Calif: Sage
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEleştirel Okuma, Anlatım,Tartışma,Dönem Ödevi,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Diğer150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav155
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık7749
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler
Toplam İş Yükü290
Toplam İş Yükü / 309,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10