Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç mekan kimliği oluşumu hakkında yeterli düzeyde temel altyapı bilgisini edinir 2) İç mekanda yer kimliği ve mekan algısına yönelik yaklaşımları öğrenir ve tasarım/ proje aşamasında değerlendirmeye alacağı sistem çözümlerine hakim olur 3) İç mekanda kimlik ve etkileşim tasarımına dair tasarım yaklaşımlarında teorik bilgi ve uygulamaya dair düşünsel becerilerini geliştirir 4) İç mekan kimliği oluşumuna yönelik tasarımda, iç mimarın sorumluluğu anlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, iç mekanda dönüşüm/değişim, modüler sistemler ve esneklik yaklaşımlarına yönelik araştırma, geliştirme, analiz yapabilme becerisini kazanmak ve alana katkı sağlayıcı çalışmaları gerçekleştirmeyi hedefler. Sistem yaklaşımları yapısal ve yapısal olmayan iç mekan elemanları üzerinden yapılan tüm araştırma çalışmalarını kapsayıcıdır. Ders kapsamında gerekli araştırmaların yapılması ve sunumların hazırlanması dersin gerekliliklerindendir. Araştırma yazıları temel bilgiyi içerici olmasının yanı sıra, literatür araştırmalarına dayandırılarak geliştirilen öz değerlendirmeleri içermelidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Mekan ve Özne İlişkisi- Mekan Kavramı
3. Hafta
Mekan ve İnsan İlişkisi- Mekan Algısı
4. Hafta
İnsan ve Mekan Etkileşimi-Deneyim
5. Hafta
İç Mekan ve İnsan-Algı
6. Hafta
Yer Aidiyeti-yer kimliği-yer duygusu
7. Hafta
Ara Sınav / Makale ön araştırması teslimi
8. Hafta
Araştırma makalesi-tartışma
9. Hafta
Araştırma makalesi- tartışma
10. Hafta
Makale Sunumu 1 ve Sınıf İçi Değerlendirme
11. Hafta
Makale Sunumu 2 ve Sınıf İçi Değerlendirme
12. Hafta
Makale Sunumu 3 ve Sınıf İçi Değerlendirme
13. Hafta
Makale Sunumu 4 ve Sınıf İçi Değerlendirme
14. Hafta
Makale Sunumu 5 ve Sınıf İçi Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Day, C. (2003). Spirit & Place-Healing Our Environment. Architectural Press, Oxford, 165-167. Hashemnezhad, H., Heidari, A. A. &Haseini, P. M., 2013. ?Sense of Place? and ?Place Attachment? A Comparative Study. International Journal of Architecture and Urban Development Vol.3, No. 1, Winter 2013 Hayden, D., 1997. The Power of Place: Urban Landscapes as Public History. MIT Press Jackson, J. B. (1994). A sense of place, a sense of time. Design Quarterly No. 164, Sprawl (Spring, 1995), pp. 24-27 Jive?n, G. & Larkham, P. J., 2003. Sense of Place, Authenticity and Character: A Commentary. Journal of Urban Design, Vol. 8, No. 1, 67-81 Jorgensen, B. S., & Stedman, R. C. (2001). Sense of place as an attitude: Lakeshore owners attitudes toward their properties. Journal of environmental psychology, 21(3), 233-248. Knez, I. (2005). Attachment and identity as related to a place and its perceived climate. Journal of environmental psychology, 25(2), 207-218. Najafi, M., & Shariff, M. K. B. M. (2011). The concept of place and sense of place in architectural studies. International Journal of Human and Social Sciences, 6(3), 187- 193.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
10
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
4
4
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
8
4
32
Konu Araştırma
7
4
28
Makale Sunuşu
7
3
21
Makale İnceleme
14
3
42
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
4
56
Toplam İş Yükü
303
Toplam İş Yükü / 30
10,1
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ