DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Umut Şumnu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türkiye?de İçmimarlık meslek disiplinin tarihine ilişkin bilgi edinecek 2) Türkiye?de içmimarlık disiplinine ilişkin tarih yazım sıkıntılarını fark edecek 3) İçmimarlık disiplinin belleği üzerine araştırma, belgeleme ve sergileme çalışması yapacaktır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders iç mimarlık tarihi alanında bir çalışma yapabilmek için gerekli olan kuramsal ve metodolojik bilgiyi sunmayı ve geliştirmeyi amaçlar. Dersin içeriği öğrencilerin iç mimarlık tarihi alanında okuma, yazma ve belgeleme yapabilme becerisini geliştirme amacıyla kurgulanmıştır. Bu kapsamda, öğrenciler her hafta yapacakları okumalara ek olarak ?Türkiye?deki tarihsel bir iç mekanı? araştıran bir dönem projesinden de sorumludurlar. Dönem sonunda öğrenciler bu tarihsel iç mekana ilişkin bir metin yazacaklar aynı zamanda çeşitli görsel veriler ve very görselleştirmelerle bu mekanı sunacaklardır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması | 2. Hafta | -M. Berman. ?Modernlik-Dün, Bugün Yarın?, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, 27-58 | 3. Hafta | -N. Göle. ?Batı-dışı Modernlik: Kavram Üzerine?elektronik makale | 4. Hafta | -R. Kasaba. ?Eski ile Yeni Arasında Kemalizm ve Modernizm?, Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, 21-39. | 5. Hafta | Sunum: Türkiye?de Modern Mimarlığın İçselleştirilmesi | 6. Hafta | Türkiye?de içmimarlık: Kurumlar | 7. Hafta | Türkiye?de içmimarlık: İnsanlar | 8. Hafta | Türkiye?de İçmimarlık: Ürünler | 9. Hafta | Değerlendirme ve ARASINAV | 10. Hafta | Öğrenci Sunumları | 11. Hafta | Öğrenci Sunumları | 12. Hafta | Öğrenci Sunumları | 13. Hafta | Öğrenci Sunumları | 14. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Şumnu, Umut. (2014). Türkiye?de İçmimarlık ve İçmimarlar. Ankara: İçmimarlar Odası Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Anlatım, Tartışma,Soru-Cevap,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 14 | 20 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 7 | 49 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 7 | 49 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 290 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |