Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM VE CİNSİYET İMB555 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Adnan Tepecik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım Ve Cinsiyet arasındaki ilişkiyi kurar
2) Alan araştırması yapma
3) Bilgileri analiz etme
4) Makale yazabilme becerisi
5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITarihi süreç içerisinde kadın ve erkek anatomisine göre yapılan tasarım ve üretimlerin, sosyal ekonomik ve toplumsal kültürün nasıl işlediği, değiştiği ve geliştiğini ele almak, yeni yayın ve araştırmalara kapı açmak ana hedef olarak ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Müfredatın tanıtılması.
3. Hafta Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması.
4. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri.
5. Hafta Sanayi devrimi ve sanat.
6. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
7. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Makale sunumu.
10. Hafta Makale sunumu.
11. Hafta Makale sunumu.
12. Hafta Makale sunumu.
13. Hafta Raporların sunumu ve teslimi
14. Hafta Final Haftası.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, T. W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İletişim Yayıncılık.
Baudrillard, J. (2013). Tu?ketim Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Bolen, W. (1988). Contemporary Retailing. Prentice Hall.
Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (2005). Popu?ler Ku?ltu?r ve İletişim. Ankara: Pozitif Matbaacılık.
Gezer, H. 2007. Yu?zeyin Kimlig?i, Malzeme- nin Kendini I?fadesi. Mimarlıkta Malzeme Dergisi, 2007(4):35-45.
Kandinsky, V. 1993. Sanatta Zihinsellik U?stu?ne, Yapı Kredi Yayınları, I?stanbul.
Morgan, T. (2008). Visual Merchandising,Window and Display for Retail. Londra: Laurence King Publishing.
Taşcıoğlu, M., 2013, Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, YEM Yayın, 1.Baskı, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)177
Saha/Alan Araştırması177
Seminer (hazırlık dahil)11010
Rapor yazma2510
Uygulama11010
Makale İnceleme10220
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma12560
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3      X    
P4        X  
P5          X
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10