Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM VE BİYOMİMİKRİ İMB552 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım ve biyomimikri arasındaki ilişkiyi kurar.
2) Alan araştırması yapma
3) Bilgileri analiz etme
4) Makale yazabilme ve uygulama becerisi
5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDoğa laboratuvarında, canlıların işleyiş mekanizmalarını inceleyerek tasarıma yansıtılması ve insan hizmetine sunulması konusunda teorik ve uygulamalı çalışmalar yapmak, alan uzmanlığı mekan, sanat ve tasarımda kullanımına ilişkin araştırmalar ve uygulamalar yapmak hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Müfredatın tanıtılması.
3. Hafta Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması.
4. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri.
5. Hafta Sanayi devrimi ve sanat.
6. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
7. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Makale sunumu.
10. Hafta Makale sunumu.
11. Hafta Makale sunumu.
12. Hafta Uygulama
13. Hafta Raporların sunumu ve teslimi
14. Hafta Final Haftası.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArtut, S., (2014). Teknoloji-İnsan Birlikteliği. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Benjamin, W., (2004). Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı. İçinde: Pasajlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Benyus, J.M., (1997). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. New York: HarpenCollins.
Berman, M., (2012). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor: Modernite Deneyimi. İstanbul: İletişim Yayınları.
Capra, F., (2014). Batı Düşüncesinde Dönüm Noktası. İstanbul: İnsan Yayınları.
Heidegger, M., (1998). Tekniğe İlişkin Soruşturma. İstanbul: Paradigam Yayınları.
Yedekçi, G., (2016). Doğayla Tasarlamak, Biyomimikri ve Geleceğin Mimarlığı. İstanbul: Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Uygulama/Pratik120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)144
Saha/Alan Araştırması155
Seminer (hazırlık dahil)11010
Rapor yazma155
Uygulama2510
Makale İnceleme10330
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma12560
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3      X    
P4        X  
P5          X
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10