Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarımda Disiplinlerarası Yaklaşım konusunda bilgi birikimi kazanır 2) Alan araştırması yapma 3) Bilgileri analiz etme 4) Makale yazabilme becerisi 5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İnsan ihtiyaç duyduğu her şeyi üretime dönüştürürken mutlaka bir tasarım sürecinden geçirir, Buradan hareketle, tasarım ve sanat farklı disiplinlerden beslenerek sonuca varmayı hedefler, bunlar gerçekleşirken, diğer disiplinlerden nasıl besleneceği ve ne şekilde faydalanacağı üzerine araştırma ve inceleme yayınları ve uygulamaları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma
2. Hafta
Müfredatın tanıtılması.
3. Hafta
Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması.
4. Hafta
Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri.
5. Hafta
Sanayi devrimi ve sanat.
6. Hafta
Konuyla ilgili makale incelemesi.
7. Hafta
Konuyla ilgili makale incelemesi.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Makale sunumu.
10. Hafta
Makale sunumu.
11. Hafta
Makale sunumu.
12. Hafta
Makale sunumu.
13. Hafta
Raporların sunumu ve teslimi
14. Hafta
Final Haftası.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Chandramohan B., Fallows S., (2009), Interdisciplinary learning and teaching in higher education, Routledge, Londra, 184ss. Crowther P., (2000), Building deconstruction in Australia, Overview of Deconstruction Selected Countries, (Charles Kibert and Abdol Chini Ed.) CIB Report, Florida. Cooper D., (2014), Environmental Engineering, Waveland Press, New York. Jacobs H., (1989), Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria. Piaget J., (1972), The epistemology of interdisciplinary relationships. Interdisciplinarity: Problems of teaching and research in universities. Paris: OECD. Wines J., (2008), Green architecture, Taschen Verlag GmbH, Ko?ln, 240ss. Yeang K., (2012), Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi, Yem Yayınları, I?stanbul, 472ss
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
8
112
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
0
0
0
Sunum (Hazırlık dahil)
1
6
6
Saha/Alan Araştırması
1
6
6
Seminer (hazırlık dahil)
1
10
10
Rapor yazma
1
5
5
Uygulama
1
7
7
Makale İnceleme
10
3
30
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
12
5
60
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ