Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIMDA DİSİPLİNLERLEARASI YAKLAŞIMLAR İMB548 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Adnan Tepecik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarımda Disiplinlerarası Yaklaşım konusunda bilgi birikimi kazanır
2) Alan araştırması yapma
3) Bilgileri analiz etme
4) Makale yazabilme becerisi
5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİnsan ihtiyaç duyduğu her şeyi üretime dönüştürürken mutlaka bir tasarım sürecinden geçirir, Buradan hareketle, tasarım ve sanat farklı disiplinlerden beslenerek sonuca varmayı hedefler, bunlar gerçekleşirken, diğer disiplinlerden nasıl besleneceği ve ne şekilde faydalanacağı üzerine araştırma ve inceleme yayınları ve uygulamaları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Müfredatın tanıtılması.
3. Hafta Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması.
4. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri.
5. Hafta Sanayi devrimi ve sanat.
6. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
7. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Makale sunumu.
10. Hafta Makale sunumu.
11. Hafta Makale sunumu.
12. Hafta Makale sunumu.
13. Hafta Raporların sunumu ve teslimi
14. Hafta Final Haftası.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARChandramohan B., Fallows S., (2009), Interdisciplinary learning and teaching in higher education, Routledge, Londra, 184ss.
Crowther P., (2000), Building deconstruction in Australia, Overview of Deconstruction Selected Countries, (Charles Kibert and Abdol Chini Ed.) CIB Report, Florida.
Cooper D., (2014), Environmental Engineering, Waveland Press, New York.
Jacobs H., (1989), Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria.
Piaget J., (1972), The epistemology of interdisciplinary relationships. Interdisciplinarity: Problems of teaching and research in universities. Paris: OECD.
Wines J., (2008), Green architecture, Taschen Verlag GmbH, Ko?ln, 240ss.
Yeang K., (2012), Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi, Yem Yayınları, I?stanbul, 472ss
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)166
Saha/Alan Araştırması166
Seminer (hazırlık dahil)11010
Rapor yazma155
Uygulama177
Makale İnceleme10330
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma12560
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3      X    
P4        X  
P5          X
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10