Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mekan içi esnek ve değişebilir sistemler hakkında yeterli düzeyde temel altyapı bilgisini edinir 2) ç mekanda yapısal ve yapısal olmayan esneklik yaklaşımlarını öğrenir ve tasarım/ proje aşamasında değerlendirmeye alacağı sistem çözümlerine hakim olur 3) İç mekanda donatıya dair esnek ve değişebilir sistem yaklaşımlarında teorik bilgi ve uygulamaya dair düşünsel becerilerini geliştirir 4) Kullanıcı ihtiyaçları ile esnek sistemleri sahip mekansal verilerin değerlendirmesine yönelik literatür çalışmaları yapar 5) İç mekanda esnek ve değişebilir sistem yaklaşımlarına yönelik tasarımda, iç mimarın sorumluluğu anlar 6) İç mekanda modüler sistem yaklaşımlarına yönelik ölçütlerini kavrar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, iç mekanda dönüşüm/değişim, modüler sistemler ve esneklik yaklaşımlarına yönelik araştırma, geliştirme, analiz yapabilme becerisini kazanmak ve alana katkı sağlayıcı çalışmaları gerçekleştirmeyi hedefler. Sistem yaklaşımları yapısal ve yapısal olmayan iç mekan elemanları üzerinden yapılan tüm araştırma çalışmalarını kapsayıcıdır. Ders kapsamında gerekli araştırmaların yapılması ve sunumların hazırlanması dersin gerekliliklerindendir. Araştırma yazıları temel bilgiyi içerici olmasının yanı sıra, literatür araştırmalarına dayandırılarak geliştirilen öz değerlendirmeleri içermelidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş ve Dersin İşleyişinin Aktarımı. Esneklik Tanımı ve Yaklaşım Biçimleri
2. Hafta
Standartlaşma, Oransal Modül ve Yöntemler. Yapısal Standartlaşma (Yapı Bileşenleri)
Sabit ve hareketli mobilyada esneklik ve değişebilirlik
5. Hafta
Günümüzde Esnek ve Değişebilir Yaklaşımlar
6. Hafta
Günümüzde Esnek ve Değişebilir Yaklaşımlar
7. Hafta
Ara Sınav / Makale ön araştırması teslimi
8. Hafta
Araştırma makalesi-tartışma
9. Hafta
Araştırma makalesi- tartışma
10. Hafta
Makale Sunumu 1 ve Sınıf İçi Değerlendirme
11. Hafta
Makale Sunumu 2 ve Sınıf İçi Değerlendirme
12. Hafta
Makale Sunumu 3 ve Sınıf İçi Değerlendirme
13. Hafta
Makale Sunumu 4 ve Sınıf İçi Değerlendirme
14. Hafta
Makale Sunumu 5 ve Sınıf İçi Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Conran, T. , 2001. Small Spaces Inspiring Ideas and Creative Solutions, Clarkson Potter Publishers, New York Oxman, R.M. , 1975. Flexibility As a Planning Strategy, I.T.C.C., Jan Schwartz-Clauss M., Vagesack A. V. (2002). Living in Motion: Design and Architecture for Flexible Dwelling, Vitra Design Museum, Weil am Rhein.
4. Altaş, N. E., Özsoy, A. (1998). Spatial Adaptability and Flexibility as Parametres of User Satisfaction for Quality Housing, Building and Environment, Vol. 33, No: 5, s. 315-323, Great Britain
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
10
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
4
4
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
8
4
32
Konu Araştırma
7
4
28
Makale Sunuşu
7
3
21
Makale İnceleme
14
3
42
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
4
56
Toplam İş Yükü
303
Toplam İş Yükü / 30
10,1
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ