Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İÇ MEKANIN YENİDEN İŞLEVLENDİRİLMESİ İMB540 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Can Mehmet Hersek
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Taşınmaz kültür varlıklarının değerlendirilme kriterlerini öğrenir
2) Koruma ve Restorasyon tekniklerini kavrar
3) İşlevlendirmenin gereğini ve önemini kavrar
4) Yeniden işlevlendirme çalışmalarının yöntem ve tekniklerini öğrenir
5)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, kültür varlığı taşınmaz yapıların korunması ve yeniden işlevlendirilmesi konusunda beceri kazandırır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel açıklamalar, derse giriş
2. Hafta Koruma ve yeniden işlevlendirmenin kuramsal temeli
3. Hafta Korunacak değerler ve yeniden kullanımın kriterleri ve ölçütleri
4. Hafta Mekan ve İşlev İlişkisi
5. Hafta Yeni işlevlendirme çalışmalarında çağdaş konfor ve sağlık koşullarının sağlanması
6. Hafta İşlevlendirme sonrası mekan tefrişi ve dekorasyonu I
7. Hafta İşlevlendirme sonrası mekan tefrişi ve dekorasyonu II
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Araştırma konusu olarak incelenecek tasarımcılar ile yeniden işlevlendirilen yapıların belirlenmesi Araştırma konusunun sunumu I
10. Hafta Araştırma konusunun sunumu II
11. Hafta Araştırma konusunun sunumu III
12. Hafta Yeniden işlevlendirilmiş yapı örneklerinin genel olarak analizi ve yeni yaklaşımların niteliksel analizi Araştırma Ödevine ait Genel Değerlendirme ve Sonuç
13. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAhunbay, Z., Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007.
Altınoluk, Ü., Binaların Yeniden Kullanımı,YEM Yayınları, 1998.
Burns, J.(ed), Recording Historic Structures, The American Instute of Architects Press, Washington DC, 1989.
Feiffer, C., II Progetto di Conservazione, Franco Angeli Libri, Milano, 1989.
Feilden, B., Conservation of Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982.
Fitch, J.M., Historic Preservation, University Press of Virginia, 1990.
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007
Erder, C., Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999 İş Bankası Kültür Yayınları.
ICOMOS, International Charters for Conservation and Restoration, Paris, 2001.
Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999.
Kuban, D., Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu:Kuram ve Uygulama, YEM Yayınevi, İstanbul, 2000.
Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000.
Madran, E., Tanzimat?tan Cumhuriyet?e Kültür Varlıklarının Korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler; 1800-1950, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara,2002.
Orbasli, A., Architectural Conservation: Principles and Practice, Blackwell Publishing, 2007.
Uluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007.
Umar, B., Eski Eserler Hukuku, Ege Ü. Hukuk Fak. Yay., İzmir, 1981.
Weaver, M.E., Coserving Buildings, Preservation Press, John Wiley, New York, 1997.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık11111
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler51575
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X     X  
P2  X   X     X  
P3  X   X     X  
P4  X   X   X   X  
P5  X   X     X  
P6  X   X     X  
P7         
P8         
P9         
P10