DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Can Mehmet Hersek
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İç Mimarlık alanında ait tasarım süreci, mekan ve kullanıcı ilişkisi üzerine araştırma teknikleri geliştirebilmek 2) Mekan ve kullanıcı bağlamında tasarımcının katkısına ait eleştirel düşünme becerisi kazandırmak 3) İç Mimarlık alanında yeni tasarımları ve tasarımcıların fikirlerini öğrenerek tasarım yeteneğini geliştirmek 4) Ders kapsamında kazanılan yorum becerisinin çağdaş tasarımlarda kullanma yeteneğinin kazandırılması
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders, İç Mimarlık alanında yeni yaklaşımlar etkisindeki tasarımları inceleyerek, mekan, tasarımcı ve kullanıcı ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme; böylece eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı amaçlar.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İç Mekan tasarımlarında yeni yaklaşımlar | 2. Hafta | İç mekan tasarımlarında problemlerinin analizi | 3. Hafta | Mekan oluşum süreçlerinde kuram ve tasarımcı bağlamında kullanıcı ilişkisinin tartışılması | 4. Hafta | Yöntem Tartışmaları | 5. Hafta | Araştırma yönteminin geliştirilmesi | 6. Hafta | Araştırmaya ait veri toplama yöntemlerinin geliştirilmesi | 7. Hafta | Araştırma konusu olarak incelenecek tasarımcılar İie ilgili yayınların ve yapıtların belirlenmesi | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Tasarımcılar İle İlgili sunum I | 10. Hafta | Tasarımcılar İle İlgili sunum II | 11. Hafta | Tasarımcılar İle İlgili sunum III | 12. Hafta | Tasarımcılar İle İlgili sunum IV | 13. Hafta | Tasarımcıların yapıtlarının genel olarak analizi ve yeni yaklaşımların niteliksel analizi | 14. Hafta | Araştırma Ödevine ait Genel Değerlendirme ve Sonuç | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Jenny Gibbs, Interior Design, Laurence King Publishing, United Kingdom, 2005. . Aliye Rahşan Karabetça, ""Nature Inspired Architectural Designs: Using Biomimicry as a Design Strategy"",International Conference on New Trends in Architecture and Interior Designing,Proceedings Book, 2015. Basics of Interior Design, Bütün Set, AVA Publishing, Switzerland, 2010.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 11 | 154 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 11 | 11 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 5 | 15 | 75 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |