Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GELENEKSEL SANATLAR VE YARATICI KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ İMB520 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Adnan Tepecik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Geleneksel sanat ile yaratıcı kültür arasındaki ilişkiyi kurar.
2) Alan araştırması yapma
3) Bilgileri analiz etme
4) Makale yazabilme becerisi
5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGeleneksel sanatlar,toplumsal kültürün yıllar süren birikimiyle ortaya koyduğu kültür ve sanat birikimidir,bu ürünler bazen zanaat bazen de sanata evrilen çalışmalar olabilir.Sanayi devrimiyle birlikte ortaya çıkan bant üretimleri ve aynı çalışmalar sanat ve zanaat alanlarında yozlaşma da ortaya çıkmaya başladı.Sanayi devrimi ve sonrasında modern sanat hareketlerinin geleneksel sanatlardan etkilenme ve bu sanatları değiştirme düşüncesi araştırma konusu olarak ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Müfredatın tanıtılması.
3. Hafta Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması.
4. Hafta Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri.
5. Hafta Sanayi devrimi ve sanat.
6. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
7. Hafta Konuyla ilgili makale incelemesi.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Makale sunumu.
10. Hafta Makale sunumu.
11. Hafta Makale sunumu.
12. Hafta Makale sunumu.
13. Hafta Raporların sunumu ve teslimi
14. Hafta Final Haftası.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, T. W. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İletişim Yayıncılık.
Baudrillard, J. (2013). Tu?ketim Toplumu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Bolen, W. (1988). Contemporary Retailing. Prentice Hall.
Erdoğan, İ., & Alemdar, K. (2005). Popu?ler Ku?ltu?r ve İletişim. Ankara: Pozitif Matbaacılık.
Gezer, H. 2007. Yu?zeyin Kimlig?i, Malzeme- nin Kendini I?fadesi. Mimarlıkta Malzeme Dergisi, 2007(4):35-45.
Kandinsky, V. 1993. Sanatta Zihinsellik U?stu?ne, Yapı Kredi Yayınları, I?stanbul.
Morgan, T. (2008). Visual Merchandising,Window and Display for Retail. Londra: Laurence King Publishing.
Taşcıoğlu, M., 2013, Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, YEM Yayın, 1.Baskı, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler000
Sunum (Hazırlık dahil)199
Saha/Alan Araştırması11010
Seminer (hazırlık dahil)11010
Rapor yazma2510
Uygulama155
Makale İnceleme10330
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma12448
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2    X      
P3      X    
P4        X  
P5          X
P6          X
P7         
P8         
P9         
P10