Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SEMİNER İMB503 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 0 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Umut Şumnu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Doğru ve etkin yollarla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilir, bilimsel kaynakları olması gerektiği şekilde ve amacına uygun seçer, irdeler ve değerlendirebilir, kendi çalışmaları için bu okumalar ve değerlendirmeler yoluyla kaynakça oluşturabilir, makale, bildiri ve diğer bilimsel çalışmalar için problem tanımlama ve özgün bilimsel çalışma yapma becerisi geliştirebilir.
2) kendi çalışmaları için yaptığı okumalar ve değerlendirmeler yoluyla kaynakça oluşturabilir
3) makale, bildiri ve diğer bilimsel çalışmalar için problem tanımlama ve özgün bilimsel çalışma yapma becerisi geliştirebilir
4) Yapılan çalışmanın yazılı ve sözlü olarak sunulabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrencilerden seçtikleri bir araştırma problemi üzerinden bir makale üretmeleri ve bu çalışmayı ilk olarak Ana Bilim Dalı?nda düzenlenen bir etkinlikte daha sonra da belirledikleri ulusal düzeydeki bir akademik sempozyum/konferansta sunmaları beklenmektedir. Öğrencilerin seçecekleri araştırma konusu daha önce üzerinde çalıştıkları bir problem, ileride yapmayı planladıkları tez çalışması ya da tamamen yeni bir problem ile ilişkilendirilebilir. Öğrenciler makale üretim sürecinin her aşamasını (problem tanımı, literatür araştırması, ilk taslak çalışması, öz ve final makalesi) dersin koordinatörüne teslim etmeden önce danışmanlarının onayına sunacaklardır. Ders atölye mantığında işler ve öğrencinin yaptığı çalışmanın editoryal bir perspektiften koordinatör tarafından eleştirisi/değerlendirmesi üzerine kurulur. Öğrencinin bireysel olarak yapacağı çalışmayı desteklemek için ders, problem tanımlama, derinlemesine literatür ve alan araştırması yapma, akademik yazım becerileri geliştirme, ve çalışmayı yazılı ve görsel olarak sunma konularındaki yetkinliği arttırmayı amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş- Tanışma, ders içeriklerinin ve dersle ilgili beklentilerin aktarılması
2. Hafta Araştırma probleminin belirlenmesi
3. Hafta Araştırma probleminin belirlenmesi
4. Hafta Araştırma probleminin belirlenmesi
5. Hafta Araştırma probleminin sunumu?Sınıf Tartışması1: Literatür Araştırması
6. Hafta Kaynakça üzerinde çalışma
7. Hafta Kaynakçanın sunumu?Sınıf Tartışması2: Makale Yazımı
8. Hafta Makale üzerine çalışma
9. Hafta Makale üzerine çalışma
10. Hafta
11. Hafta Makaleye ilişkin ilk taslak çalışmanın teslimi?.Öğrencinin katılacağı Sempozyum/Kongreyi bildirmesi?.Sınıf Tartışması 3: Özet Yazımı
12. Hafta Makale üzerine Çalışma
13. Hafta Makale üzerine Çalışma
14. Hafta Makale üzerine Çalışma
15. Hafta Öz/Özet ve Final Makalenin Teslimi?Sınıf Tartışması 3: Sunum Yöntemleri
16. Hafta
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Anlatım,Proje,Rapor Hazırlama,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav155
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık7749
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7749
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler
Toplam İş Yükü290
Toplam İş Yükü / 309,66
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10