DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Umut Şumnu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğru ve etkin yollarla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilir, bilimsel kaynakları olması gerektiği şekilde ve amacına uygun seçer, irdeler ve değerlendirebilir, kendi çalışmaları için bu okumalar ve değerlendirmeler yoluyla kaynakça oluşturabilir, makale, bildiri ve diğer bilimsel çalışmalar için problem tanımlama ve özgün bilimsel çalışma yapma becerisi geliştirebilir. 2) kendi çalışmaları için yaptığı okumalar ve değerlendirmeler yoluyla kaynakça oluşturabilir 3) makale, bildiri ve diğer bilimsel çalışmalar için problem tanımlama ve özgün bilimsel çalışma yapma becerisi geliştirebilir 4) Yapılan çalışmanın yazılı ve sözlü olarak sunulabilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrencilerden seçtikleri bir araştırma problemi üzerinden bir makale üretmeleri ve bu çalışmayı ilk olarak Ana Bilim Dalı?nda düzenlenen bir etkinlikte daha sonra da belirledikleri ulusal düzeydeki bir akademik sempozyum/konferansta sunmaları beklenmektedir. Öğrencilerin seçecekleri araştırma konusu daha önce üzerinde çalıştıkları bir problem, ileride yapmayı planladıkları tez çalışması ya da tamamen yeni bir problem ile ilişkilendirilebilir. Öğrenciler makale üretim sürecinin her aşamasını (problem tanımı, literatür araştırması, ilk taslak çalışması, öz ve final makalesi) dersin koordinatörüne teslim etmeden önce danışmanlarının onayına sunacaklardır.
Ders atölye mantığında işler ve öğrencinin yaptığı çalışmanın editoryal bir perspektiften koordinatör tarafından eleştirisi/değerlendirmesi üzerine kurulur. Öğrencinin bireysel olarak yapacağı çalışmayı desteklemek için ders, problem tanımlama, derinlemesine literatür ve alan araştırması yapma, akademik yazım becerileri geliştirme, ve çalışmayı yazılı ve görsel olarak sunma konularındaki yetkinliği arttırmayı amaçlar.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş- Tanışma, ders içeriklerinin ve dersle ilgili beklentilerin aktarılması | 2. Hafta | Araştırma probleminin belirlenmesi | 3. Hafta | Araştırma probleminin belirlenmesi | 4. Hafta | Araştırma probleminin belirlenmesi | 5. Hafta | Araştırma probleminin sunumu?Sınıf Tartışması1: Literatür Araştırması | 6. Hafta | Kaynakça üzerinde çalışma | 7. Hafta | Kaynakçanın sunumu?Sınıf Tartışması2: Makale Yazımı | 8. Hafta | Makale üzerine çalışma | 9. Hafta | Makale üzerine çalışma | 10. Hafta | | 11. Hafta | Makaleye ilişkin ilk taslak çalışmanın teslimi?.Öğrencinin katılacağı Sempozyum/Kongreyi bildirmesi?.Sınıf Tartışması 3: Özet Yazımı | 12. Hafta | Makale üzerine Çalışma | 13. Hafta | Makale üzerine Çalışma | 14. Hafta | Makale üzerine Çalışma | 15. Hafta | Öz/Özet ve Final Makalenin Teslimi?Sınıf Tartışması 3: Sunum Yöntemleri | 16. Hafta | | 17. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Anlatım,Proje,Rapor Hazırlama,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 7 | 49 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 7 | 49 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 290 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |