DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
İKA501 |
Birinci Yarıyıl (Güz) |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Mehmet Çakar Öğretim Görevlisi Gülten Şenkul
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan Kaynakları politikalarını nasıl hayata geçireceğini ve rekabet avantajını nasıl elde 2) Örgütlerin sistematik ve stratejik yapılar olduğunu öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Stratejik yönetim sürecinde İKY'nin rolü, İKY anlayışında yaşanan gelişmeler, stratejik insan kaynakları planlaması, personel ihtiyacının tahmini ve stratejik açıdan önemi, personel seçimi ve yerleştirme eğitim ve geliştirme faaliyetleri, stratejik İKY açısından iş analizleri, kariyer yönetimi, iş değerleme, ücret yönetimi, performans yönetimi konuları ele alınarak bütünsel bir perspektif sunulacaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İnsan Kaynaklarının Stratejik Önemi | 2. Hafta | Stratejik Uygulama ve Ekonomik Değer: İç ve Dış Dengeler | 3. Hafta | İş Sistemleri | 4. Hafta | İK Bölümünün Rolü | 5. Hafta | Kendini Yöneten Takımlar | 6. Hafta | Katılımcılık | 7. Hafta | Eğitim ve Gelişim | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Kültür | 10. Hafta | Performans Değerlendirme | 11. Hafta | Farklılık | 12. Hafta | Bilgi Paylaşımı | 13. Hafta | Hizmet Sektörü Çalışanlarının Yönetimi | 14. Hafta | Yön Birliği ve Motivasyon |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Pfeffer, Jeffrey. The Human Equation: Building Profits by Putting People First. Boston, MA: Harvard Business School Press, 1998, chapters 1 and 2. Rubinstein, Saul R., and Thomas A. Kochan. Learning from Saturn: Possibilities for Corporate Governance and Film: Breakdown at Eastern Airlines Nordstrom Department Store. Center for Human Resources, Wharton School of the University of Pennsylvania. Simons, Robert. "Control in an Age of Empowerment." Boston, MA: Harvard Business Review, March 1995. Reprint No. 95211. Employee Relations. Ithaca, NY: Cornell University/ILR Press, 2001.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Diğer,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | 14 | 3 | 42 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 8 | 3 | 24 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|