Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama problemlerinin temel prensiplerini anlayabilir 2) Problemi çözmek ve analiz etmek için uygun teknikleri seçebilir 3) Pazarlama problemlerini çözmek analiz etmek ve tanımlamak için becerine sahip olur 4) Çok fonksiyonlu takımlarda çalışma becerine sahip olur 5) Pazarlama problemleri ile endüstri mühendisliği sürecini ilişkilendirme becerine sahip olur
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Pazarlama, şirket ve pazarlama stratejisi, pazarlama bilgi yönetimi, tüketici, satıcı ilişkisi, segmentasyon, hedefleme ve pozisyon alma, ürün, hizmet ve marka stratejileri, yeni ürün geliştirme ve ürün yaşam döngüsü stratejileri, fiyatlama yaklaşımları ve stratejileri, pazarlama iletişimi stratejileri, reklam, promosyon ve halkla ilişkiler, kişisel satış ve direkt pazarlama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pazarlama Kavramı
2. Hafta
İşletme ve Pazarlama Stratejisi
3. Hafta
Pazarlama Çevresi
4. Hafta
Pazarlama Araştırması
5. Hafta
Tüketici Pazarı ve Tüketici Satın Alma Davranışları
6. Hafta
Pazar Bölümleme, Hedef Pazar, Konumlandırma
7. Hafta
Ürün, Hizmet Ve Marka Stratejisi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yeni Ürün Geliştirme, Ürün Yaşam Eğrisi Stratejisi
10. Hafta
Fiyatlandırma Stratejisi
11. Hafta
Tutundurma Stratejileri
12. Hafta
Dağıtım Stratejileri
13. Hafta
Öğrenci sunumları
14. Hafta
Öğrenci sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kotler, P., and Armstrong, G. (2004) Principles of Marketing, Tenth Edition, International Edition, Pearson Prentice Hall.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Proje
1
20
Devam
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ