DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Bilgen Başgut
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farmakovijilans kavramını öğrenir ve halk sağlığı açısından önemini kavrar. 2) Advers ilaç reaksiyonları ve izlemi konularını açıklayabilir. 3) Dünyada ve Türkiye?de farmakovijilans sistemlerini tartışabilir ve iyi farmakovijilans uygulamalarını kavrar. 4) Advers etki bildirimi ve risk yönetimi planlarını yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrencileri farmakovijilans ile ilgili temel kavramlar konusunda bilgilendirmek, Dünyada ve Türkiye?deki farmakovijilans sistemleri, iyi farmakovijilans uygulamaları, risk yönetimi ve firma sorumlulukları konusunda fikir sahibi yapmak, advers etkilerin bildirimi ve risk yönetimi konusunda beceri kazandırmak. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Farmakovijilansa giriş ve halk sağlığı yönünden önemi | 2. Hafta | Advers ilaç reaksiyonları ve ilgili kavramlar | 3. Hafta | Advers ilaç reaksiyonlarını izleme yöntemleri-I: Spontan bildirimler | 4. Hafta | Advers ilaç reaksiyonlarını izleme yöntemleri-II: Kohort çalışmaları | 5. Hafta | Advers ilaç reaksiyonlarının ilaç ile nedensel ilişkisinin belirlenmesi | 6. Hafta | Sinyal yönetimi | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de Farmakovijilans sistemleri | 9. Hafta | İyi Farmakovijilans Uygulamaları | 10. Hafta | Şüphelenilen Advers Etkiler Nasıl Bildirilmeli? | 11. Hafta | Risk Yönetimi ve Firma Sorumlulukları | 12. Hafta | Vaka analizi-I | 13. Hafta | Vaka analizi-II | 14. Hafta | Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Kayaalp, S.O. Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, 3.Baskı, 2005. 2. Thao Doan, Cheryl Renz, Fabio Lievano, Mondira Bhattacharya, Linda Scarazzini, Pharmacovigilance: A practical Approach, 1st edition, 2018. 3. Amrita Akhouri, Mind Maps of Pharmacovigilance Basics, 1st edition, 2018. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 2 | 15 | Diğer | 2 | 15 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Sunum (Hazırlık dahil) | 2 | 10 | 20 | Literatür taraması | 4 | 3 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |