Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi
2) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktararak ifade edebilme becerisi
3) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi
4) Görüntüyü ses, ışık vb. efektlerle hareketli hale getirebilme becerisi
5) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler hareketli tipografik animasyonlar tasarlar, film tanıtımı, giriş jeneriği tasarlar, film grafiği için gereken programları öğrenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Görsel işitsel anlatı formları ve film
2. Hafta
Filmsel anlatının tarihsel gelişimi
3. Hafta
Film, kitle iletişimi ve grafik unsurlar
4. Hafta
Jenerik, tipografi ve görsel tasarım
5. Hafta
Dijital medya ve görsel unsurlar
6. Hafta
Film yapım süreci ve grafik unsurlar
7. Hafta
Sinemada grafik öğeler, kompozisyon
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Proje geliştirme
10. Hafta
Proje geliştirme
11. Hafta
Farklı formlar farklı mecralar; televizyon programları
12. Hafta
Farklı formlar farklı mecralar; haber
13. Hafta
Örnek analizleri
14. Hafta
Dönemin değerlendirilmesi, proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
David Bordwell; Kristin Thompson, Film Sanatı Çev: Ertan Yılmaz/ Emrah Suat Onat De Ki Basım, 2012
Herbert Zettl, Video Basics 6, San Francisco State University,2010
James Monaco, Bir Film Nasıl Okunur, Çev: : Ertan Yılmaz, Oğlak Yayınları, 2002
Hatice Öz ?Sinema Jeneriklerinde Görsel Tasarım Açısından Grafik Öğelerin Kullanımı? Yayınlanmamış Doktora tezi, Ankara 2006
Video ?Sinema jenerik ve diğer grafik öğelerin kullanımına dair örnek videolar?
Video ?Televizyon yayıncılığı ve üretilmiş görsel öğeler örnek videoları?