Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sayı ve kod sistemleri arasındaki dönüşümleri yapabilir. 2) Bir mantıksal problemi en az sayıda mantık devresi kullanarak çözebilir. 3) Bileşimsel lojik devreleri tüm aritmetik ve lojik işlemleri uygulayarak tasarlar. 4) Senkron ve asenkron ardışıl devreleri analiz edebilir. 5) Bilgisayarda kullanılan temel hafıza tiplerini uygulayabilir. Geliştireceği mantık devrelerinde tüm tipleri kullanarak dizayn edebilir. 6) Sayısal Mantık sistemleri ile ilgili tasarım yapabilir. 7) Deneylerle kuramsal bilgileri doğrular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında; sayı ve kod sistemleri, Boolean cebri ve mantık kapıları, tümleşik devreler, mantık devresi sadeleştirme yöntemleri, birleşimsel mantık devreleri analizleri ve tasarımları (toplayıcı, çıkarıcı, kodlayıcı, kod çözücü, çoğullayıcı vb.), senkron ve asenkron ardışıl mantık devresi analiz ve tasarımları, sayıcılar ve kaydediciler, temel bilgisayar yapısı, hafızalar ve hafız organizasyonu, programlanabilir mantık devreleri, temel analog ve sayısal sistem bağdaştırma elemanları konuları işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Analog ve Digital sistem tanımları, kullanım alanları, yararları,Sayı Sistemleri
2. Hafta
Sayı sistemleri arası dönüşümler, kod sistemleri, Lojik kapılar
3. Hafta
Boolen Cebri kuralları
4. Hafta
Lojik fonksiyonların sadeleştirme yöntemleri
5. Hafta
Lojik fonksiyonların sadeleştirme yöntemleri
6. Hafta
Bileşimsel Lojik Devreler
7. Hafta
Bileşimsel Lojik Devreler
8. Hafta
ARASINAV HAFTASI
9. Hafta
Flip floplar ve senkron devreler
10. Hafta
Flip floplar ve senkron devreler
11. Hafta
Flip floplar ve senkron devreler
12. Hafta
Sayıcılar ve Yazıcılar
13. Hafta
Sayıcılar ve Yazıcılar
14. Hafta
Hafıza elemanları ve programlanabilir lojik cihazlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Digital design, Mano, M. Morris. EBSCO Publishing, Inc., 2002.
Digital Fundamentals, Floyd, Thomas L., Merrill Publishing, 1993.
Digital Design, Principles and practices,T. Wakerly, Prentice Hall, 2000.