Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir olguda hekimin etik sorumluluklarını değerlendirir 2) Simülasyon ortamında iletişim becerilerini gösterir 3) Simülasyon ortamında tıbbi becerileri gösterir 4) Bir olguda hekimin sosyal sorumluluklarını değerlendirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını, iletişim becerilerini, tıbbi becerileri ve mesleki yumuşak becerileri içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Yetişkin Temel Yaşam Desteği Hemlich Manevrası
2. Hafta
2. Koma/Kurtarma Pozisyonu
3. Hafta
3. Eleştirel Dinleme, Sorular, Hasta Karşılaşması
4. Hafta
4. Empati, Beden Dili, Etkili Dinleme
5. Hafta
5. Film - 1
6. Hafta
6. Film - 2
7. Hafta
7. Film - 3
8. Hafta
8. Film - 4
9. Hafta
9. Film ? 5
10. Hafta
10. Kanama için ilk yardım, turnike kullanımı, şok için ilk yardım
11. Hafta
11. Kanama için ilk yardım, turnike kullanımı, şok için ilk yardım
12. Hafta
12. Fiksasyon, Üçgen bandaj
13. Hafta
13. El Yıkama, Eldiven Kullanımı, Maske Kullanımı
14. Hafta
14. IV enjeksiyonu ve IVül yerleşimi
15. Hafta
15. Hasta Nakli, Servikal Yaka Kullanımı
16. Hafta
16. Pediatrik Temel Yaşam Desteği
17. Hafta
17. Sosyal proje
18. Hafta
18. Sosyal Sorumluluk Projesi -3
19. Hafta
19. Sosyal Sorumluluk Projesi -4
20. Hafta
20. Sosyal Sorumluluk Projesi -5
21. Hafta
21. Sosyal Sorumluluk Projesi -6
22. Hafta
22. Hayati Muayene
23. Hafta
23. Hayati muayene, SC, IM, kimlik enjeksiyonu
24. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ClinicalKey Student, https://www.clinicalkey.com/student Making the patient your oartner, communication skills for doctors and other caregivers, Gordon, T, Edwards WS Dünya Hekimler Birliği Tıp Etiği El Kitabı, Dr. Murat Civaner, Türk Tabipleri Birliği Yayınları Başkent Üniversitesi Mesleki Beceri Öğrenim Rehberi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Küçük gruplarda Beceri Eğitimi, rol yapma, Film Değerlendirmeleri, Dersler, Sorular ve Cevaplar, Tartışma, Diğer,Soru-Cevap,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
1. Değerlendirme Amacı:
Biçimlendirici, özetleyici.
2. Değerlendirme araçları:
Teorik ve uygulamalı sınav.
3. Değerlendirme kriteri:
A. Formatif değerlendirme (%5)
B. Sumatif değerlendirme (%95)
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ