DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Serhat Çakır
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırma ve geliştirme kavramlarını bilir 2) Temel araştırma ve uygulamalı araştırma arasındaki farklılıkları bilir 3) Proje yazabilir ve ilgili kurumlara başvurabilir 4) Araştırma ve geliştirme yönetimi konularını teknoloji ve bilgi yönetimi konuları ile birleştirebilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Teknoloji Yönetimi, Bilgi Yönetimi |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, Araştırma-Geliştirme faaliyetlerinin temellerini anlamak, araştırma ve geliştirme faaliyetleri arasındaki bağı kurmak ve araştırma geliştirme faaliyetlerine yönelik araçları öğrenmektir. Bireylerin, firmaların, bilim insanlarının ve mühendislerin proje hazırlama ve projelerini planlamak için nelere ihtiyaç duyduklarını incelemek de diğer bir amaçtır. Derste ayrıca yönetimin fonksiyonları da tartışılacak ve araştırma geliştirme faaliyetleri ile bütünleştirilecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ar-Ge Yönetimine Giriş | 2. Hafta | Araştırma ve Geliştirmenin İşletmeler İçin Önemi | 3. Hafta | Araştırma ve Geliştirmenin Bileşenleri | 4. Hafta | Temel ve Uugulamalı Araştırma | 5. Hafta | Ar-Ge Yönetim Süreci | 6. Hafta | Yenilik ve Ar-Ge İlişkisi | 7. Hafta | Teknoloji ve Ar-GE İlişkisi | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | İşletmelerde Ar-Ge Yapısı | 10. Hafta | Ar-Ge'de Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme Süreçleri I | 11. Hafta | Ar-Ge'de Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme Süreçleri II | 12. Hafta | Uluslararası Ar-Ge | 13. Hafta | Proje Sunumları I | 14. Hafta | Proje Sunumları II |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bozeman, B., & Melkers, J. (Eds.). (2013). Evaluating R&D impacts: Methods and practice. Springer Science & Business Media. Dodgson, M., Gann, D. M., & Phillips, N. (Eds.). (2013). The Oxford handbook of innovation management. OUP Oxford. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 6 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 6 | 8 | 48 | Toplam İş Yükü | | | 286 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,53 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |