DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Müzeyyen Aytül Kasapoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Klasik ve çağdaş sosyoloji kuramlarının yetersiz yönlerini analiz eder. 2) Özcü ve dikotomik bakışların ortaya çıkış nedenlerini tartışır. 3) Gündelik yaşamda süreç temelli incelemelerin örneklerini tartışır. 4) İlişkisel sosyoloji yapma tarzları arasındaki farkları açıklar. 5) İlişkisel sosyolojinin önemli temsilcilerinin görüşlerini tartışır. 6) Türkiye'de ilişkisel sosyolojik çalışmaları değerlendirir. 7) İlişkisel sosyoloji yapma ile uyumlu olan araştırma tekniklerini tartışır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Klasik ve Çağdaş Sosyoloji Teorileri I-II |
DERS TANIMI | Bu dersin temel amacı, ilişkisel sosyolojinin avantaj ve dezavantajlarını kuramsal ve uygulamalı olarak "belirsizlik" çalışmaları ile ile birlikte tartışmaktır. Ilişkisel sosyolojinin temel özellik ve ilkelerini bilgi düzeyinde öğrenen öğrenciler, Türkiye'de ve Dünya?da daha önce yapılmış çalışmaları inceleyerek eleştirel değerlendirme becerisi kazanacaklardır. Sınavlar dersi alan öğrencilerin özellikleriyle uygun olarak yapılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İlişkisel sosyolojinin temel özellikleri | 2. Hafta | Özcülük meselesi ve aşma pratikleri | 3. Hafta | Dikotomik bakmanın sıkıntıları ve yenme çabaları | 4. Hafta | Süreç odaklı çalışmanın güçlükleri ve alternatifleri | 5. Hafta | Gündelik yaşamı zaman ve mekan birlikteliğinde çalışmanın önemi | 6. Hafta | Yeni kavramlar geliştirme ihtiyacı ve temellendirilmiş kurmadan yararlanma olanakları | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlamada güçlükler ve olanaklar | 9. Hafta | Farklı ilişkisel sosyolojiler | 10. Hafta | Dünya'dan örnekler : P.Bourdieu ve N.Elias | 11. Hafta | Dünya'dan Örnekler: Belirsizlik çalışmaları ve H. White. | 12. Hafta | Türkiye'den Örnekler: Instargram ve Facebook çalışmaları | 13. Hafta | Türkiye'den örnekler: Annelik ve Suriyeli mülteciler | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Çeğin,G., Göker,E. (der) Özcülüğün Tasviyesi: İilşkisel Sosyolojide Yeni Yaklaşımlar. Istanbul:Notabene. Kasapoglu,A.(der) (2017). Uygulamalı İlişkisel Sosyoloji. İstanbul: yeni Insan yayınevi. Powell, C., Depelteau,F. (2013) İlişkisel Sosyoloji:Ontolojik ve Teorik Yönelimler (çev. Ö. Akkaya). Ankara:Phoenix.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 2 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1,5 | 21 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |