Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel makroekonomi kavramlarına aşina olur. 2) GSYİH, GSMH, ulusal gelir gibi ulusal hesapların anlamını ve içeriklerini bilir. 3) İşsizlik, enflasyon, toplam talep ve arz, tüketim, üretim, yatırım gibi makroekonomik büyüklükleri anlar. 4) Bir ekonominin işleyişine aşina olur. 5) Makroekonomik dengenin nerede ve nasıl oluştuğunu, bozulduğunda tekrar nasıl dengenin sağlanacağını kavrar. 6) Para ve maliye politikalarının içeriğini ve etkilerini bilir. 7) Günlük gazetelerde ve haftalık- aylık- dergilerde çıkan enflasyon, resesyon, genişleme, büyüme, vergi, borçlanma ve kamu açığına ilişkin haberleri yorumlayabilecek fikri altyapıyı kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersi alan öğrenciler için önerilen ders yoktur.
DERS TANIMI
Bu ders, makroekonomiye - bir bütün olarak ekonominin incelenmesi - ilişkin giriş düzeyinde bir derstir. Amaç, makroekonomi analizinin temel kavramlarını ve bunların gerçek dünya durumlarında nasıl uygulanacağını öğrenmektir. Konular arasında milli gelirin ölçülmesi, işsizlik oranı, fiyat düzeyi (enflasyon), faiz oranları, para arzı, ödemeler dengesi ve hükümetin mali ve para politikasının rolü yer almaktadır. Dersin sonunda öğrenciler temel makroekonomik değişkenleri tanımlayabilmeli; temel makroekonomik değişkenleri belirleyen modelleri anlar; ekonomik değişkenlerin ve Merkez Bankası'nın nasıl etki ve sonuçları etkilediğini anlamak; Mevcut makroekonomik olayların anlaşılmasını sağlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Makroekonomiye Giriş
2. Hafta
Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçülmesi
3. Hafta
İşsizlik
4. Hafta
Enflasyon
5. Hafta
Ekonomik Büyüme ve İş Döngüsü
6. Hafta
Uzun Dönemde Ekonomik Büyüme
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Gözden geçirme
9. Hafta
Toplam Harcama ve Denge Çıktısı
10. Hafta
Toplam Talep ve Toplam Arz Modeli
11. Hafta
Para ve Para Politikası
12. Hafta
Maliye Politikası
13. Hafta
Açık Ekonomide Makroekonomi
14. Hafta
Gözden geçirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Zorunlu Metin: Hubbard, R.G., and O?Brien A. Economics, Pearson, 2013
Önerilen Metin: Case, K.E., Fair, O.C. and Oster, S.M. Principles of Economics, Pearson, 2017
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
35
35
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
Toplam İş Yükü
181
Toplam İş Yükü / 30
6,03
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ