Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Makine Mühendisliği Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ISI VE KÜTLE TRANSFERİ MAK603 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Tahir Yavuz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Isı ve kütle aktarım mekanizmalarını öğrenerek enerji ve kütlenin korunumu prensiplerini karşılaştıkları problemlere uygulayabilme becerisine sahip olma.
2) Analitik veya nümerik yaklaşımları içeren ısı aktarımı ile ilgili eşitliklerin çözüm yöntemlerini öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIIsı ve Kütle Transferinin Fiziksel Esasları ve Temel Eşitlikleri. Sınır Tabaka ve Girdaplı Akışta Isı ve Kütle Transferi. Isı ve Kütle Transferindeki Teorik ve Pratik Düşünceler ve Bunlarla İlgili Sayısal İşlemler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Isı ve Kütle Transferinin Fiziksel Esasları
2. Hafta Isı ve Kütle Transferinin Temel Eşitlikleri
3. Hafta Sınır Tabaka Isı ve Kütle Transferi
4. Hafta Laminar Sınır Tabakası için Diferansiyel Denklemler
5. Hafta Laminar Sınır Tabakası için Diferansiyel Denklemler
6. Hafta Girdaplı Akışta Isı ve Kütle Transferi
7. Hafta Isı ve Kütle Transferindeki Teorik ve Pratik Düşünceler
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Teorik ve pratik ısı ve kütle transferi
10. Hafta Konveksiyon Kütle Transferi
11. Hafta Konveksiyon Kütle Transferi
12. Hafta Konveksiyon Kütle Transferi: Korunum Özellik Değişiminden Yararlanarak Kütle Transfer Katsayısının Hesaplanması
13. Hafta Isı Transferinde Sayısal Metotlar
14. Hafta Isı ve Kütle Transferinde Sayısal Metotlar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARY.A. Çengel, "Heat and Mass Transfer, A Practical Approach", 3rd Edition, WCB/McGraw-Hill, 2006
W. Kays, M. Crawford and B. Weigand, Convective Heat and Mass Transfer, 4th ed., McGraw-Hill International Edition, 2005
Skellands, A. H. P., Diffusional Mass Transfer, John Wiley and Sons, 1985
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİÖrnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev515
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler520100
Toplam İş Yükü293
Toplam İş Yükü / 309,76
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2  X   X
P3   
P4  X   X
P5  X   X
P6   
P7  X   X
P8  X   X
P9  X   X
P10   
P11