Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Endüstri Mühendisliği Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SERİM AKIŞ MODELLERİ END620 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İmdat Kara
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Endüstri mühendisliği problemlerini atama, ulaştırma ve serim akış problemi olarak formüle edebilir.
2) En kısa yol, minimum yayılan ağaç ve en büyük akış gibi yaygın olarak çalışılan serim akış problemlerini tanımlayabilir.
3) Serim akış problemlerinin matematiksel modellerini oluşturabilir.
4) Serim modellerinin en iyi çözümü için çeşitli teknikleri kullanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIÖzellikli ağlar olarak serim modelleri. Serim akış modellerinin geliştirilmesi. Rotalama problemlerinin serim modelleri, Atama, ulaştırma ve aktarmalı taşıma problemlerinin serim modelleri. Yayılma, enkısa yol ve enbüyük akış problemlerinin serim modelleri ve çözüm yaklaşımları. Enküçük maliyetli serim akış modelleri. Genelleştirilmiş serim modelleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ağ Teorisinin Temel kavramları
2. Hafta Serim Modellerine Örnekler
3. Hafta İkili Ağlar, Eşleme, Atama ve Ulaştırma Modelleri
4. Hafta Ağaçlar, Yol ve Tur: Yayılma Problemleri
5. Hafta Yayılma Algoritmaları
6. Hafta Euler Yolu, Euler ağları
7. Hafta Çinli Postacı Problemi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Hamilton Yolu ve Ağları
10. Hafta Gezgin Satıcı Problemi ve Uzantıları
11. Hafta Yönlü Ağlar ve Serimler: En Kısa Yol problemi
12. Hafta En Büyük Akış Problemi
13. Hafta Rotalama Problemleri
14. Hafta Diğer Serim Akış Modeli Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Notları.
P.A. Jensen, J.W. Barnes, Network Flow Programming, John Wiley, 1980.
Ahuja, R. K., Magnanti, T. L., Orlin, J. B. (1993), ?Network Flows: Theory, algorithmsand applications?, Prentice Hall:New Jersey.
F.Buckley, M.Lewinter, A friendly Introduction to Graph Theory, PEARSON EDUCATION, INC, New Jersey, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev15
Mini-Sınav15
Proje110
Devam15
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık11414
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1413182
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21428
Toplam İş Yükü310
Toplam İş Yükü / 3010,33
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2  X   X    
P3  X     X  
P4    X     X
P5    X   X   X
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11      X