DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste Yöneylem araştırmasına giriş. Matematiksel programlama ve modelleme. Doğrusal programlama. Doğrusal programlama çözüm teknikleri: Simplex, Dual Simplex, Grafik Yöntem. Duyarlılık analizi ve dualite. Tam sayılı programlama. Tam sayılı programlama çözüm teknikleri: Dal ve sınır yöntemi, kesme-düzlemi ve ulaştırma algoritmaları. Doğrusal olmayan programlama problemleri. Sınırlı optimizasyon probleminde Kuhn-Tucker koşulları. Dinamik programlama ve çözüm teknikleri. Matematiksel programlama yöntemlerinin enerji sistemlerine uygulanması gibi konular işlenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Matematiksel modelleme | 3. Hafta | Doğrusal programlamaya giriş | 4. Hafta | Doğrusal programlama çözüm teknikleri | 5. Hafta | Doğrusal programlama çözüm teknikleri | 6. Hafta | Tam sayılı programlama çözüm teknikleri | 7. Hafta | Tam sayılı programlama çözüm teknikleri | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Doğrusal olmayan programlama problemleri | 10. Hafta | Doğrusal olmayan programlama problemleri | 11. Hafta | Kuhn-Tucker koşulları | 12. Hafta | Dinamik programlama teknikleri | 13. Hafta | Enerji mühendisliği uygulamaları | 14. Hafta | Enerji mühendisliği uygulamaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | TAHA Hamdy A., Operations Research, An Introduction, Prentice Hall WINSTON Wayne L., User's Guide to Operations Research / Introduction to Mathematical Programming, Thomson, 1997
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 35 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 14 | 2 | 28 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 7 | 3 | 21 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 7 | 3 | 21 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 6 | 4 | 24 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 6 | 6 | Proje | 1 | 42 | 42 | Kısa Sınavlar | 6 | ,5 | 3 | Dönem Projesi Araştırması | 1 | 56 | 56 | Toplam İş Yükü | | | 291 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |