Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Enerji Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ ENE564 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çeşitli enerji depolama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunması.
2) Isıl enerji depolama yöntemlerinin çeşitlerinin öğrenilmesi.
3) Isıl enerji depolama- güneş enerjisinin arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olunması.
4) Basit ve kompleks geometrilerde faz değişimli ısı transferi ile ilgili bilgi sahibi olunması.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÇeşitli enerji depolama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunmasını ve ısıl enerji depolama yöntemlerinin çeşitlerinin öğrenilmesiyle ilgili bilgileri kapsar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta Enerji Depolama Sistemleri; Mekanik, Manyetik Enerji Depolama.
3. Hafta Enerji Depolama Sistemleri: Kimyasal Enerji Depolama, Piller.
4. Hafta Enerji Depolama Sistemleri; Hidrojen ile Enerji Depolama, Isıl Enerji Depolama
5. Hafta Isıl Enerji Depolama Yöntemleri ve Çeşitleri
6. Hafta Duyulur Isıl Enerji Depolama, Isı Transferi ve Katmanlaşma
7. Hafta Duyulur Isıl Enerji Depolama, Isı Transferi ve Katmanlaşma
8. Hafta Faz Değişim Malzemeleri
9. Hafta Gizli Isıl Enerji Depolama Sistemleri ve Modellenmesi
10. Hafta Gizli Isıl Enerji Depolama Sistemleri ve Modellenmesi
11. Hafta Gizli Isıl Enerji Depolama Sistemleri ve Modellenmesi
12. Hafta Basit Geometrilerde Faz Değişimli Isı Transferi
13. Hafta Kompleks Geometrilerde Faz Değişimli Isı Transfer
14. Hafta Isıl Enerji Depolamanın Çevresel Etkileri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Thermal Energy Storage, İbrahim Dinçer, Marc, A. Rosen, 2nd Edition, John Wiley & Sons, 2010.
2. ÇENGEL, Y.A., BOLES, A.M., Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik,
3. Design Guide for Cool Thermal Storage, Charles E.Dorgan, James S. Elleson, ASHRAE, 1993
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev110
Mini-Sınav15
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık7321
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık7321
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler5525
Sunum (Hazırlık dahil)166
Proje15656
Kısa Sınavlar6,53
Dönem Projesi Araştırması15656
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2    X   X  
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X  
P5        X
P6       
P7  X      
P8  X   X     X
P9  X      
P10  X   X    
P11  X   X   X   X